י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"מ מאזוז: פנקו את האישה, אל תבדקו לה כל שקל ותקומו מוקדם

בעוד ישנם רבים בציבור הכללי המדברים על "הדרת נשים" בציבור החרדי, הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", מנפק שורה של כללים לגבר החרדי וכיצד עליו להתייחס לרעייתו: "אל תהיה קמצן על אשתך, תקום מוקדם" • צפו בווידאו

הגר"מ מאזוז (פלאש 90)
הגר"מ מאזוז (פלאש 90)

בעוד ישנם רבים בציבור הכללי המדברים על "הדרת נשים" בציבור החרדי, הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", מנפק שורה של כללים לגבר החרדי וכיצד עליו להתייחס לרעייתו.

בשיחה שמסר אמר הרב מאזוז: "'לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה'. הפסוק כפשוטו שאשה לא תתחזה לגבר, אבל יש פירוש נחמד מאוד שראיתי השבוע בשם רבי יוסף חיים ע"ה".



הרב מאזוז הוסיף, "המילה כלי, כ' ל' י' אפשר לקרוא אותה גם כלי- קמצן, בד"כ כותבים כילי עם יו"ד, אבל זה לא נכון, כלי, כ"ף צירי בלי יו"ד ככה נאמר בישעיה, אל תהיה קמצן על אשתך, לא יהיה כֵלָי (קמצן) "גבר על אשה".

"בשביל שיהיה שלום בבית צריך להיות נחת ושלווה ואמון מלא. הרמב"ם אומר צריך לאהוב את האשה, ולהרבות בטובתה כפי כוחו, מה שיכול לעשות לה טוב", לא יהיה כֵלָי גבר על האשה, לא, 'מה עשית בכסף? נתתי לך 20 שקל, כמה שילמת לאוטובוס? עשרה שקלים, מה עשית עם העשרה שקלים הנותרים?' אל תשתגע, תקנה לה דברים, תשמח אותה בחגים.

"עוד דבר שהגבר יהיה מכובד בעיני אשתו, שלא יקום מאוחר - שמונה, שמונה וחצי, תשע. האשה קמה מוקדם, או שהיא מורה או שהיא צריכה להאכיל את הילדים, ואתה יושב ככה... סרוחים על ערסותם, אסור לעשות כך. אתה רוצה להיות מכובד? תקום מוקדם, לפניה. בעלי אדם מכובד, לומד, מתפלל בזמן עובד בזמן, ככה יהיה שלום הדדי, לכל משפחות ישראל".
הרב מאזוז לא ילבש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד