כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו: ילדי הסיקריקים חסמו את כיכר השבת; שוטרות פינו את הרב

מאות סיקריקים, בראשות הרב ראובן מרצבך, התעמתו עם שוטרים כשהפגינו בצומת כיכר השבת על רקע מעצר סיקריקים שהפגינו נגד הרב הבלין. המפגינים השתמשו בילדים לחסימת הצומת ובאורח נדיר גם שוטרות פינו את המפגינים, בהם גם את הרב • צפו בתיעוד

צפו: ילדי הסיקריקים חסמו את כיכר השבת; שוטרות פינו את הרב

מאות סיקריקים, בראשות הרב ראובן מרצבך, ממובילי הקו הקיצוני ביותר במאה שערים, התעמתו הלילה (שישי) עם שוטרים כשהפגינו בצומת כיכר השבת בשכונת גאולה בירושלים, זאת על רקע מעצר הסיקריקים שהפגינו נגד הרב הבלין בקרית גת.

למרבה הבושה, המפגינים השתמשו בילדים קטנים לחסימת הצומת והעמידו אותם מול רכבים ואוטובוסים. השוטרים במקום לא טמנו את ידם בצלחת והפעילו אלימות גם כלפיי הילדים.



באורח נדיר, גם שוטרות עסקו בפינוי המפגינים בצומת. באחד מרגעי השיא של ההפגנה, כאשר הרב מרצבך עומד במרכז הכביש וחוסם את דרכו של אוטובוס במקום, ניסו שוטרות לפנות גם את הרב עצמו.

כמה מחסידיו הגנו עליו בגופם, כאשר מאות המפגינים זועקים "אל תגעו ברב". בשלב מסוים התנפלו על הרב וחסידיו כעשרה שוטרים, שהצליחו לדחוף אותם ולדחוק אותם אל המדרכה.

השימוש הבזוי בילדים בהפגנות נעשה כבר במשך שנים ארוכות בהפגנות של אנשי נטורי קרתא והקהילה הקיצונית בשכונת מאה שערים בירושלים ובעיר בית שמש. עד כה נראה שלשוטרים אין יותר מדי כלים לטפל בילדים הקטנים, מה שגורם לקיצונים להשתמש בהם יותר ויותר.
הפגנה כיכר השבת שוטרות הרב ראובן מרצבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד