כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היסטוריה ב'המודיע': מאמר מערכת על השלום

היומון החסידי מקדיש את מאמר המערכת של יום שישי לחשיבות השלום, ופותח באזכור המפגש ההיסטורי בין מרנן הרב שטיינמן והרבי מגור

היסטוריה ב'המודיע': מאמר מערכת על השלום

מאמר מערכת היסטורי מתפרסם הבוקר (ו) בעמוד הראשון של עיתון 'המודיע', בעקבות השלום הליטאי-חסידי וביקורו של הגראי"ל שטיינמן בחתונת נכד האדמו"ר מגור.

תחת הכותרת "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם", פותח כותב המאמר ומתאר את ה"מעמד המופלא שחזו בו אלפים מישראל... הצטעפו עיניהם והמו ליבותיהם מרוב רגש וכיסופין בראותם יחדיו את אשר האצילו עליהם מרנן, ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א, שעלה במיוחד מבני ברק לירושלים, עם כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א".

הכותב מסביר כי גדולי ישראל העבירו מסר "שאין ברכה גדולה יותר מברכת השלום והאחדות", בהמשך מביא מספר ציטוטים ואמירות על חשיבות השלום והאחדות.

לסיום, נכתב "בעת הזו ובתקופה הזו, כלל ישראל מתייצב בו זמנית בכמה וכמה חזיתות, שכל אחת מהן קשה מחברתה ומסוכנת ממנה, אויבים מבחוץ מאיימים על שלומו ובטחונו. עוינים מבית מבקשים להתנכל ולפגוע בציפור נפשו של עם ישראל, בטהרת החינוך, בקדושת השבת, בייחוד העם ועוד. וזו המהות הפנימית בה פתחנו: רק ברכת השלום והאחדות, רק הרצון והחתירה לרומם כבוד שמים, יעמדו לכלל ישראל להגיע שלם בגופו ובנפשו לגאולה השלמה".

ללא ספק, מדובר בצעד נוסף ומשמעותי מכיוונה של גור המעיד על רצונה של החסידות לשלום עם המגזר הליטאי, לאחר שנים של מאבקים פוליטיים מרים.



המודיע מאמר מערכת הרב שטיינמן הרבי מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד