כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בעקבות הפרסום ב"בחדרי" • הרב שכנזי מבהיר: הרב ברלנד קדוש

בעקבות פרסום ההקלטה ב"בחדרי חרדים" בה נשמע הרב יעקב שכנזי, רב שכונת בית ישראל בירושלים, מדבר על פרשת הרב אליעזר ברלנד ואומר כי אנשי הרב הם "אנשי שפיכות דמים", מבהיר כעת הרב שבדבריו לנחמן שלום היו רק בכדי לדבר על ליבו • האזינו

הרב יעקב שכנזי
הרב יעקב שכנזי

בעקבות פרסום ההקלטה אמש (חמישי) ב"בחדרי חרדים" בה נשמע הרב יעקב שכנזי, רב שכונת בית ישראל בירושלים, מדבר על פרשת הרב אליעזר ברלנד ואומר כי אנשי הרב הם "אנשי שפיכות דמים", התראיין הרב לקו המידע של "שובו בנים" והבהיר שבדבריו לנחמן שלום הוא רק דיבר על ליבו וניסה להרגיעו כי הוא הציג פני מסכן.

הרב משבח בראיון את הרב ברלנד וחסידיו ואף מבקש מהם סליחה אם דבריו הובנו בצורה לא נכונה. הרב דיבר בחומרת הלשון הרע והמסירה שלהם ומה שהם מנסים לגרום שהוא יהיה במעצר, ואומר שלאחר שראה את המכתב עם חתימתו המקורית הוא נזכר שאכן חתם על המסמך בעד הרב ברלנד ביחד עם הרב ארוש.



"צר לי מאד על מה שראיתי ושמעתי שממש בצורה מאד מאד מרושעת אני בתמימות דיברתי על ליבו של אותו אדם שהיה נשמע לי מסכן" אמר הרב. "הוא הציג את עצמו כאדם שרודפים אותו. ניסיתי לרצות אותו בכל מיני דרכים, אבל חלילה וחס כל הדברים זה ממש סילוף.

"אני מכיר את הרב ברלנד לא מהיום, זה שנים רבות שאני מכירו ובכל פעם שאני זוכר אותו אני מתפעל מגודל הידיעה שלו בתורה והעומק בתורה. לכן א"א להאמין לדברים כאלה על איש אלוקים קדוש. בפרט התלמידים עדיני הנפש שלו שהלכו בדרכיו. הוא הוציא אותם יקר מזולל. הקים קהילה ממש לתפארת.

הרב שכנזי הוסיף, "אני מכיר אותם מכיר הרבה מהם. אנחנו גרים באותה שכונה. התלמידים שלו יראי שמים יושבים ועוסקים בתורה, יש להם ידע גדול בתורה. עכשיו הביאו לי את החתימה שחתמתי וזה דף קטן כמו שזכרתי. כשהוא הקריא לי זה היה נשמע לי משהו גדול. הכל אמת ויציב ונכון.

"הרמבם פוסק שכל המבזה תלמידי חכמים אין לו חלק לעולם הבא. לא חרבה ירושלים אלא שביזו בה תלמידי חכמים. לכן חלילה וחס מי שמדבר על הרב הוא נכנס לקטגוריה של מבזה תלמידי חכמים. אוי לו ואוי לנפשו.

"יש אנשים שכבר איבדו את עולמם ממזמן וכבר אין להם מה להפסיד והם משמיצים ומדברים. למה ללכת לערכאות למה הרב צריך לשבת בכלא? אני רוצה לבקש סליחה ומחילה מכל תלמידי הרב ברלנד.

"ונזכה שהרב ייצא מבית הכלא ויזכה להנהיג הלאה את הקהילה שלו כימי עולם וכשנים קדמוניות. דרך אגב המגמה המרושעת להפיל רבנים ע"י שמקליטים אותם היא אסורה על פי התורה ועוד איסור שאותו אדם שהקליט אותי לא ביקש רשות לא אמר לי שמקליט אותי זה נקרא אל תחרוש על רעיך רעה. אני מדבר איתו בתמימות והוא בפירוש מסלף את הדברים. יהיה רצון שנזכה בה לבניין גואל צדק ונחזור לשגרה של עליה ברוחניות כתיבה וחתימה טובה".

מנחמן שלום נמסר בתגובה:
לגבי העוול, או האיסור, שבפרסום הקלטה של כל שיחה פרטית בין שני בני אדם המשיחים זה עם זה לפי תומם, אין ספק שההכרעה לחרוג במקרה זה ממוסריות פשוטה ומובנת ומוסכמת זו היא אך ורק בגלל שבעקבות הידוע לי באופן אישי ולרבים אחרים כמותי בוודאות מוחלטת, וכפי שמורים לנו כל גדולי ישראל שאנחנו מתייעצים אתם בנושא, פרשיית הרב ברלנד אינה ענין פרטי שלי או של מישהו אחר אלא מדובר כאן לדאבוננו בבעיה ציבורית, כלל-ישראלית, של אדם משובש ומשבש החוטא ומחטיא בצורה מתוחכמת וערמומית וערבוב אור וחושך שלא קם כמוהו בישראל מאז ימות שבתאי-צבי כשהוא מצליח למשוך אחריו קהילה שלימה לשאול ולאבדון, בעיה שבהחלט יכולה להתפתח למימדי חורבן שיהיו בגדר בכיה לדורות.

המציאות שבפניה אנחנו עומדים היא כזו שבה אנשיו של אותו משיח שקר ומתעתע, גם כאלו שבעצמם מודעים למעשים קשים וחמורים שאותו איש נכשל והכשיל בהם, לא בוחלים בשום אמצעי ודרך כדי להכשיר את השרץ ולהעמיד את הפסל, הם עושים את כל אשר לאל ידם כדי למתג את ברלנד בתודעה הציבורית כ"צדיק הדור" ו"קודש קודשים", לשם כך הם מזייפים מכתבי רבנים ללא כל בושה, משקרים, מטשטשים עובדות, מכים מכות רצח, מפיצים פאשקוילים ומשמיצים ללא הרף, וכפי שאנחנו שומעים מכל רב, דיין, ומכל מזכיר בית דין אליו אנחנו פונים - רק הפחד מאלימות הוא זה המונע מאלו שהיו נדרשים לעמוד בפרץ לקום ולמחות ולהוקיע, וכפי שגם ניתן לשמוע ולהבין, באופן שאינו משתמע לשתי פנים ולא רק מביטוי אחד או שניים, מהקלטת שיחתי עם הרב שפורסמה כאן הערב.

במצב כזה, בו מושתקים פיותיהם של הרבנים על ידי אנשי עוול בריונים המטילים עליהם את חיתתם והתוצאה מכך היא שאדם מסוכן מאין כמוהו, גם דתית וגם חברתית, מצטייר ככבש תמים וקדוש מעונה, המציאות לא מותירה בפנינו כל ברירה והיא מאלצת אותנו להשתמש בדרך היחידה הפתוחה בפנינו כדי ליידע את הציבור מהי דעתם האמיתית של אותם גדולים שלא מאפשרים להם להביע את דעתם בצורה המקובלת. הלוואי ואנשי שובו בנים היו מאפשרים לנו להופיע בצורה בטוחה בפני דיינים ובתי דין ופוטרים אותנו מלנקוט בצעדי חוסר-ברירה מסוג זה.

לגבי הרושם שיכול להיווצר מהכותרת, שכמובן לא נבחרה על ידי, כאילו כל אנשי שובו בנים מקטן ועד גדול חשודים על רציחה ושפיכות דמים - כמובן שהרב לא התכוון לכך וגם אף אחד אחר, כולל עורכי האתר, לא התכוונו לכך. ברור גם לי שבקהילה זו ישנם הרבה תמימים ו"תינוקות שנשבו", אך ברור לא פחות מכך כי כמותה של אותה קבוצה קטנה ואלימה, למרות מספרה המועט יחסית (מדובר בעשרות ולא במאות), שבאמת מסוגלת לשפוך דמים, וכפי שהרב מדבר על כך בהקלטה הראשונה בחשש רציני עד אימה, מספיקה די והותר בכדי להרתיע.

משום כבוד התורה וכבודו של הרב היקר לי ולכולנו עד מאד, ומשום רגישותו המובנת של העניין, אסיים ואומר ששני ההקלטות יחד הינם מלאכת מחשבת של דבר דבור על אופניו, ומי שיקשיב היטב, וידייק בכל מילה, במה שנאמר ויותר מכך במה שלא נאמר, יראה שברובה המכריע הדברים כלל אינם סותרים זה את זה ואדרבה: ההקלטה השניה, מלבד הדברים החשובים שנוספו בה, רק מאשרת ומאמתת את הנאמר בהקלטה הראשונה ודי לחכימא.
הרב יעקב שכנזי הרב אליעזר ברלנד שובו בנים שפיכות דמים נחמן שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד