כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פניה לשרה גילה גמליאל: עצרי את אפליית החרדים מול התלמידים הנוצרים

לאחר שפורום החינוך המוכר שאינו רשמי מתכנן הגשת עתירה לבית המשפט העליון נגד העדפת התלמידים הנוצרים, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - כעת מגישים שם בקשה דחופה ומפורטת למשרד לשוויון חברתי • ולא תהיה בת כהן כפונדקית

תלמידים חרדים בתלמוד תורה, פלאש90
תלמידים חרדים בתלמוד תורה, פלאש90

המאבק נגד אפליית הילדים החרדים נמשך: לאחר שהתפרסם כי איגוד "פורום המוכר שאינו רשמי", המייצג אלפי תלמידים חרדים, מתכנן לפנות לבג"צ בטענה לאפליית ילדי המגזר החרדי, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' – פונה הפורום ישירות למשרדי הממשלה, בטענה לאפליה.

על פי טענת הפורום, ממשלת ישראל מפלה בין ילדים נוצרים לחרדים, כך עולה מעיון בתבחינים שהתגבשו במשרד לשיווין חברתי בראשותה של השרה גילה גמליאל.

במכתב ששיגר הפורום לשרה גמליאל ואשר נחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה - מתייחסים הפונים לחלוקת 50 מיליון השקלים שאושרו על ידי הממשלה עבור תמיכה בתלמידי המוכש"ר. על פי התבחינים שנקבעו במשרד לשוויון חברתי, רק מוסדות נוצריים יוכלו ליהנות מהכספים, בעוד שהילדים החרדים לא יקבלו אפילו שקל אחד.

עו"ד מתן ספקטור ממשרד מ. פירון המייצג את פורום המוכש"ר תבע במכתבו הסבר מהשרה גמליאל, מדוע הילדים החרדים מופלים לרעה. בנוסף טען ספקטור במכתבו כי החלטת הממשלה בנושא נועדה לפיתוח כללי של קבוצות המיעוטים במדינה וכי התבחינים שפרסם המשרד צמצמו את התגבור התקציבי "רק למוסדות הפועלים ברוח ערכי הדת הנוצרית בלבד".

ספקטור תבע לבטל את התבחינים וההבהרות "בשל תוכנם ובשל הפגם שנפל כאמור באופן קבלתם, ולחדול מלהוסיף ולפעול על פיהם. התבחינים וההבהרות יוצרים הבחנה בין מוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים מקרב הזרם הנוצרי, לבין שאר המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, לרבות המוסדות המזוהים עם הזרמים היהודיים השונים ואלה המזוהים עם קבוצות המיעוטים השונות במדינת ישראל. אנו סבורים שיש בכך כדי ליצור הבחנה פסולה שמקורה בשוני לא רלבנטי, עובדה המבטאת הפליה אסורה ופגיעה בזכות החוקתית לשוויון בחינוך", הוסיף בפנייה לשרה גמליאל.

בעקבות פניית "בחדרי חרדים" למשרדה של השרה גמליאל, התברר כי בשל טעות טכנית – מכתב הפורום לא הגיע ליעדו וכי השרה לא נחשפה לטענות.

למרות זאת, הגיבו מהמשרד לשוויון חברתי ל'בחדרי חרדים' ואמרו כי "ביום 30.12.2015 התקבלה החלטת ממשלה 922 במסגרתה אימצה הממשלה תוכנית חומש מערכתית לשנים 2016 – 2020 בעניין שילוב כלכלי של אוכלוסיית המיעוטים בישראל, בעידודה ובדחיפתה של השרה לשוויון חברתי".

עוד נמסר מהמשרד לשוויון חברתי כי "כאמור בהחלטה, השיקול המרכזי שביסודה הוא הצורך בצמצום פערים בין היישובים וקבוצות האוכלוסייה הנזכרות בה לבין קבוצות אוכלוסייה אחרות. התוכנית הוכנה תוך התייחסות לצרכים שונים של אוכלוסיית המיעוטים בתחומים השונים תוך מתן מענים ספציפיים ומותאמים לצרכים אלו.

"בכלל זה, בסעיף 1.ה. להחלטה נקבע כי במסגרת יישום הוראות סעיף זה, יביא בחשבון המשרד לשוויון חברתי בשיתוף משרד האוצר בין היתר צרכים של תת מגזרים של תלמידים באוכלוסיית המיעוטים, ובכלל זה בשים לב לצרכים של מגזרים באוכלוסיית המיעוטים, לרבות החינוך הנוצרי", הוסיפו.

לסיום אמרו כי "צריך לראות את הדברים בהיבט הרחב שלהם כאשר תקצוב ייעודי שיינתן לחינוך הנוצרי יעשה כחלק מהתכנית הממשלתית הכוללת לצמצום פערים, במסגרתה ניתנים מענים שונים בהתאם לצרכים השונים של מגזרים באוכלוסיית המיעוטים, לרבות צמצום פערים בין העדה הנוצרית לבין כלל האוכלוסייה".









גילה גמליאל מוכר שאינו רשמי חינוך נוצרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד