כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השלב הבא: ביקור גומלין וישיבה משותפת של מועצות גדולי התורה

הסכם השלום הליטאי-חסידי: שני שלבים נוספים מתוכננים - ביקור הרבי מגור במעונו של הגראי"ל שטיינמן וישיבה משותפת של 'מועצות גדולי התורה' של דגל ואגודה • מדוע ישיבת המועצות תידחה לעת עתה? • ומה יעלה בגורל חילולי השבת?

השלב הבא: ביקור גומלין וישיבה משותפת של מועצות גדולי התורה

לאחר שהמטרה הראשונה והדרמטית הושלמה, הגיע הזמן לקדם את השלבים הבאים בשלום הליטאי-חסידי, וכפי שהחשאיות אפיינה את הגעתו ההיסטורית של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לחתונת נכד האדמו"ר מגור בירושלים - כך גם היעדים הבאים של אדריכלי השלום – נעשים בזהירות רבה ובחשאיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השלבים הבאים הם: ביקור גומלין של האדמו"ר מגור בבית הגראי"ל שטיינמן וכינוס מועצות גדולי התורה של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' יחדיו.

טרם נקבע סופית מתי והאם תתקיים ישיבת המועצת המשותפת, אבל הדבר נקבע כיעד ברור שיסגור לחלוטין את הקרע בין המחנות.

ההערכות הן כי הגורמים הפוליטיים מעדיפים שלא לקיים את הכינוס בזמן הקרוב, זאת בעקבות פרשת חילולי השבת ברכבת ישראל. הפוליטיקאים מעדיפים שלא לוותר על קואליציית בנימין נתניהו – והם לא מעוניינים להעלות באופן רשמי את נושא השבת על שולחנם של גדולי ישראל, כפי שפעלו בשבועות האחרונים, והיה אם המועצות יתכנסו – יהיה הכרח להניח את נושא השבת 'על השולחן'.

בשל כך, בזמן הקרוב צפוי להתקיים ביקור גומלין בבני ברק, בעוד שישיבת המועצות בסימן האחדות – תאלץ להמתין לסיומה של פרשת השבת וירידתה הסופית מסדר היום התקשורתי.

כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים' ראשי המפלגות החרדיות דורשים להיפגש עם מפכ"ל המשטרה הדתי רוני אלשיך בטענה שהוא ו'משטרת ישראל' - הם הגורמים שאחראים הפעם לחילול השבת.

מי שמוביל את המאבק מול המשטרה והעומד בראשה הוא ח"כ משה גפני שעוד קודם לכן השבוע תקף את אלשיך בחריפות ודרש לפטר אותו בטענה ש"המשטרה משקרת כשהיא אומרת שהעבודות שאושרו להיעשות בשבת הם פיקוח נפש, שיגיד את האמת", טען. מנגד, בסביבתו של שר הבריאות יעקב ליצמן לא מאשימים את אלשיך ומסבירים כי המחאה האחרונה היא בכדי לצאת ידי 'חובת מחאה' בתקווה שזה ישפיע על מאן דהו.
הרב שטיינמן הרבי מגור שלום משטרה חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד