כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: צמד החרדים שפקד אלפים לליכוד

וגם: מה ליצמן ידע ומה לא, הציר הנוסף של 'דגל' מול בעלזא, הפגישה החשאית של שני המועמדים לראשות העיר ירושלים שנערכה בניו יורק, הספר של איש ההשקפה והנשיקה של ברקת לצביקה • ויש גם פינת מזל טוב מורחבת

חשיפה: צמד החרדים שפקד אלפים לליכוד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"יראתי בפצותי שיח להשחיל" זמזם לייבל'ה באווירת הימים נוראים המתקרבת, ולאור העובדה שהוא הולך להכחיש שניים מבכירי הפרשנים הפוליטיים במגזר, יעקב ריבלין ויוסי אליטוב, שקבעו נחרצות שליצמן ידע, היה מעורב, ניהל, הוביל וטיפח את השלום בין חזון איש 5 לחסידות גור.

ובכן, הוא לא ידע. לא ידע. לא ידע. ואל תשאלו מאיפה לייבל'ה יודע, כי בשלב זה הוא מנוע מלענות לפרטים, ורק יכול לספר שכבוד שר הבריאות עודכן על ביקורו הצפוי של מרן הרב שטיינמן בחתונה – קצת אחרי שרכבו של מרן כבר עזב את בני ברק בואכה כביש 443 בואכה שירתם הנלהבת של אלפי החסידים.

ידע או לא ידע, את ליצמן זה לא מעניין ושגרת יומו נמשכת כרגיל. כך, מצא אותו לייבל'ה שוטח תפילה בחמישי האחרון באתרא קדישא מירון, יחד עם הרל"ש יוסטמן והעוזר יענקי טסלר. לא לפני שביקר בביתו של רבה של רמת השרון והתברך כמידי שנה.



וחסיד גור נוסף שנצפה מקפץ כאחרון האברכים ביציע, הלא הוא ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, ייאלץ שוב להחליף נהג, לאחר שהנהג החדש יחסית נלכד נוסע ב-170 קמ"ש, וכל זאת למרבה הבושה כשהבוס האחראי נוכח ברכב. בימים האחרונים מתחלפים האחים יעקב ואריה רוזן בתפקיד - וכמובן לייבל'ה יכול לבשר שנמצא נהג חדש.

ומהצד הליטאי של האירוע, החסיד הנאמן של הגראי"ל שטיינמן, קובי רוזנשטיין, המשיך עם מורו ורבו לתפילה בבית החתן הגאון רבי דב שפירא בשכונת עזרת תורה, וגם הגיש את ילדו לברכת מרן. נדמה שלילד יש עדיין שרשים חסידיים.



ב'דגל' לא שוכחים גם לתחזק צירים נוספים, וכך במהלך חנוכת חנות 'הצורפים' בבני ברק בחמישי האחרון, תיעד לייבל'ה את האיש החזק בסיעה המוניציפאלית, מנחם שפירא, מסתודד עם הקולגה החזק בחסידות בעלזא.

פינת כיכר ספרא
הבחירות לראשות עיריית ירושלים ייערכו רק עוד שנתיים, אבל כיכר ספרא וגרורותיה כבר מלאות רחש-בחש אודות המועמדים השונים וסיכוייהם. מי שפחות מתרגש מהדיבורים הוא סגן ראש העיר יוסי דייטש, שביוזמת גיסו איש העסקים הניו יורקי שימי רייכמן, נפגש השבוע במסעדת 'רזרוו קוט' במנהטן עם המועמד לשעבר משה ליאון. את תוכן הפגישה לייבל'ה מנוע מלהדליף בשלב זה, והוא רק יכול להמליץ לדייטש על כמה נקודות מפגש איכותיות בירושלים שאינן חשופות לעיני הציבור.





ועוד מעלילות דייטש בניו יורק: הסגן האגודאי המסור נצפה גם בחנות נעליים מפורסמת בעיר, שם פגש בנגיד הצעיר אברימי זופניק שהצטלם אתו מיד עם סיום הרכישה. כמנהג ישראל, לייבל'ה מאחל ש'תרוץ רק בדרכים ישרות'.



ובינתיים, עמיתו לעירייה ואיש התחבורה של המגזר, שלמה רוזנשטיין, מפציע גם בעצמו מפעם לפעם בתחבורה ציבורית. שליח לייבל'ה תיעד אותו ברכבת הקלה בירושלים שקוע בעיסוקיו.



ואילו יו"ר הסיעה ואיש 'יתד נאמן' אליעזר ראוכברגר, שחגג השבוע את הולדת נכדתו, עצר את ההכנות לקידושא רבה והגיע לקניון רב שפע, לרגל סניף חדש של הוצאת הספרים מילר. לייבל'ה מקווה שבעלי החנות שמעו את החדשות וציידו את לייזר בסידור עטוף בכריכה ורודה לפעוטה.



ועמיתו לעיתון של ראוכברגר, יחיאל סבר, המשמש גם כדובר עיריית מודיעין עילית, הוציא השבוע את הכרך החדש בספר 'סברי מרנן' חלק ב' - ספר הדרכה להורים ומחנכים, ובו עצות והדרכות למרנן ורבנן. לייבל'ה ממתין בשקיקה לחלק ג' ומזכיר לסבר שהכתובת שלו השתנתה.

ועיתונאי נוסף שמוכר כמחבר ספרים, יועץ התוכן של בקהילה אהרן קליגר, החליט השבוע לקחת פסק זמן מקבוצות הווטסאפ בהן הוא חבר, אולי כחיזוק לאלול ואולי לקראת גליונות החג. לייבל'ה כבר מתגעגע.

ואילו המתחרה מ'משפחה', ערוך ומוכן כבר ליום הדין: אחד ממעריצי אריה ארליך בביתר שלח השבוע ללייבל'ה תיעוד של סגן העורך המוכר בעירו כבעל תפילה - חובק את ספר התורה.



ויש מי שמזכה את הרבים: מענדי ריזל, הצבאי של קול ברמה, שמגיש ועורך את האקטוליה ברדיו דרום 101.5, לא ויתר על כובעו החב"די וערך 'מבצע שופר' לתושבי הדרום בשידור חי. ללייבל'ה נודע כי הנהלת הרדיו הסכימה שהתקיעות ייערכו מעתה בכל יום עד סוף חודש אלול.



ורק בתאגיד 'כאן' רחמנא ליצלן עסקים כרגיל, עקיבא ווייס ומיילך זילברשלג תועדו שקועים בעבודה קשה בבניין בתל אביב - רגע לפני שיעברו למודיעין.

הפינה הספרדית של כיכר ספרא
ובמקביל: סגן ראש העיר ויו"ר סיעת שס הירושלמית צביקה כהן, חגג השבוע את יום הולדתו ה-56. צוות לשכתו הפתיע אותו במסיבת יום הולדת קטנה, בהשתתפות כל המי ומי במסדרונות העירייה.

ללייבל'ה נודע כי המסיבה נקבעה לשעות הבוקר אבל נדחתה לבסוף לצהרים, מכיוון שכהן לא חש בטוב. בהזדמנות זו לייבל'ה מאחל רפואה שלמה ומתפלל שאביהן של בנות ירושלים יתחזק וימשיך בעבודתו המיוחדת.

בעקבות האיחור, חבריו של כהן להנהלת העיר קיבלו הזמנה דקות ספורות לפני ולא כולם הספיקו להגיע. היוצאים מהכלל היו: ראש העיר ניר ברקת, יועצו אברמי קרויזר, ראש הסגל מיכל שלם, מנכ"ל העיריה אמנון מרחב, סגני ראש העיר מאיר תורג'מן, יצחק פינדרוס ויוסי דייטש. ראש הסיעות יעקב הלפרין ולייזר ראוכברגר. חברי הנהלת העיר מסיעת שס, ישראל קלרמן מדגל ומיכל הלברשטאם מאגודה. בכירי רשת מעיין החינוך התורני וראשי אגף מנח"ח: איתמר בר עזר, ברוך הלפגוט ודוב פוקס.

ליבל'ה עם תיעוד בלעדי מהמסיבה וברכת הראיס ברקת













מן הגורן ומן היקב:
בליכוד נערכים לפריימריז לקראת הבחירות הקרובות, ובינתיים היועצים החרדים יוסי רוזנבוים ונפתלי זאבי פקדו אלפים מהמגזר החרדי למפלגה. יחד עם קבוצתו של ח"כ דודי אמסלם, הגישו השניים למצודת זאב כ-7300 מתפקדים חדשים, מספר חריג לכל הדעות, ומה שהופך את זאבי לאחד האנשים החזקים בליכוד לקראת הבחירות הקרובות.



יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בבית שמש, משה מונטג, שהה השבוע בניו יורק ונצפה כשהוא מקבל את ברכתו של הרבי המהר"א מסאטמר לרגל בניית הקריה החדשה של החסידות בעיר.



בוגרי מחזור 8 של הבצפר התכנסו למפגש בוגרים במסעדה היהודית בבני ברק. מי שהיה אחראי על הפקת האירוע הוא יעקב פריימן, ממשרד הפרסום שחור לבן.



כפי שחשף לייבל'ה בשבוע שעבר, הצלם החרוץ שלומי כהן יצא למסע צילומים במזרח הרחוק, ולא שכח להצטלם במעבר החציה הגדול בעולם.



ואי אפשר בלי מילה על מצבו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס. המאייר יוסי חיים חושף כי פרס התעורר לשעה קלה, ואו אז שמע שיש כבר שלום במזרח התיכון, בין גור לדגל, והוא מילא את משימת חייו.

פינת המזל טוב:
לייבל'ה שולח צרור ברכות ואיחולים לנהג האדיב בנצי ליזרוביץ לרגל מינויו כמזכירו ועוזרו של מנהל סמינר דרכי רחל הרב יחיאל מנדלסון. ליזרוביץ פרש מחברת 'אגד' וימשיך לשמש ככתב משטרה מוצלח ברדיו 'קול חי'.

ובליל שישי חגגו החברים בביתו של רובי בנט את שמחת יום ההולדת למוישי ביכלר, מלך הסמסים של המגזר החרדי בכלל ואיש המוזיקה החסידית בפרט. חברים מכל רחבי הארץ הגיעו לאחל מזל טוב.



מזל טוב למאיר פנחס, נאמן ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, שחגג בתחילת השבוע את הולדת הבן.

מזל טוב גם ליועץ ראש עיריית בני ברק לענייני חברה רווחה וחינוך הרב יוסי גרליץ, שחגג את הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני דוד מאיר טאלער מנכ"ל מוסדות סאטמר ב"ב ומנהל האולמות הדקל/התמר, לרגל שמחת נישואי בתו. שמחת השבע ברכות נערכה בשבת באתרא קדישא מירון בהשתתפות מאות חסידי סאטמר מירושלים ובני ברק.

ברכת מזל טוב לנגיד חסידות ויז'ניץ ר' חיים משה פלדמן לרגל שמחת נישואי נכדו השבוע.

וגם בצאנז חגגו: ברכת מזל טוב לבערל שטמר מנכ"ל מוסדות צאנז בנתניה, לרגל אירוסי בתו עם בנו של מאיר צבי בלומנטל, מנהל ישיבה לצעירים 'שפע חיים' צאנז בב"ב.

ובעדה החרדית, הקמב"ץ יואליש קרויס חגג השבוע את שמחת נישואי בתו, עם נכד האדמו"ר מקהל חסידי ירושלים.

ביום שני בלילה עלו רבים מבני החסידויות צפונה לאחל מזל טוב לאיש של מירון ישראל דרעי,‏ מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות הקדושים בצפון, שהשיא את בתו. בחתונה תיעד לייבל'ה גם את איש החסד חונה דייטש שלא הפסיק לרקוד ולשמח.



ובאותו ערב נערכה בבני ברק שמחת נישואיו של הבחור החשוב יהושע (שוקי) אונגר, מבחירי תלמידי מיר צפניה איש המבשר ומנכ"ל 'מכובד'. לרגל החתונה אף הופק סינגל יוקרתי על ידי חבריו תלמידי הדף היומי שבראשות הרב לייבי טורנהיים, שהגיעו בהמוניהם ואף הציבו רולאפ בכניסה לחתונה. גם העסקן ישראל ירט הגיע לחגוג וזכה לברכה מהרבי מנדבורנה.



ברכת מזל טוב לזמר החסידי שלמה כהן לרגל נישואי בתו, עם בנו של יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן.

מזל טוב לאיש הווידאו והקליפים אלחנן נוסבוים לרגל שמחת הולדת הבת. הקידושא רבא נערך השבת בבית המדרש סאסוב בבני ברק.

ומזל טוב גם למנכ"ל ישיבת קול תורה ישראל ברלין לרגל אירוסי בנו בכורו, מבחירי ישיבת חברון בירושלים. לייבל'ה מאחל מזל טוב לאב הנרגש.

ברכת מזל טוב לצלם ומנהל מערכת אידישע טגליכע נייעס החתן איצי קאהן, לרגל שמחת נישואיו השבוע בניו יורק, ומי ששולח צרור ברכות מחו"ל הוא יהושע זאפיר.

מזל טוב לגב' טובי רוקר, רש"לית מנכ"ל רשת בית יעקב, לרגל הולדת הבן.
לייבלה ליצמן גור דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד