י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הממשלה תכריע: האם 1,400 ילדים חרדים בירושלים יקבלו צהרונים

משבר הצהרונים בירושלים מגיע לממשלה: מחר יאושר פרויקט ציל"ה מחדש, כשגורלם של כ-1,400 ילדים שכרגע אינם מתוקצבים נתון בידי שרי הממשלה • בדיקת 'בחדרי חרדים': התקציב שיעלה לאישור מחר - צפוי להעמיק את המחסור

צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש 90

מחר (ראשון) אמורה הממשלה להכריע את גורל הצהרונים בגני הילדים בירושלים, ולאשר הצעת מחליטים שלכאורה באה להביא סוף למצוקה הקשה של אלפי הורים וילדים בעיר - רובם מהמגזר החרדי.

בהחלטה שתוגש מחר לאישור השרים, נכתב כי "לטובת הנושא יוקצה סכום של 51 מיליון שקלים, 36 מיליון שקלים עבור גני הילדים ו15 מיליון ₪ עבור בתי הספר".

אולם מבדיקת "בחדרי חרדים" עולה כי 36 מיליון שקלים לא רק שלא יפתרו את המצוקה אלא אף יעמיקו את המשבר ואלפי ילדים יישארו ללא צהרונים.

החשבון פשוט: עלות מסגרת אחת - 120 אלף ש"ח וישנן כ-600 מסגרות בירושלים. בכדי לתקצב את כולן נדרשים כ-70 מיליון ₪ שהן 75% מהעלות וכפי שקבע החוק. כלומר, בשביל לפתור את המצוקה בירושלים – נדרשים 70 מיליון ₪ לגני הילדים ולא 36 מיליון ₪ וכפי שצפויה הממשלה לאשר מחר.

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", פרויקט הצהרונים ציל"ה שמתוקצב ואושר על ידי הממשלה – לא פועל בעשרות גני ילדים בירושלים ובכך גורם נזק חמור להורים הנאלצים לעזוב את עבודתם ולהיגרר להוצאות מרובות.

פרויקט ציל"ה אושר על ידי הממשלה לאחר המחאה החברתית בשנת 2011, אולם החלטת הממשלה בנושא שהתקבלה מראש לשלוש שנים – הסתיימה עם תום שנה"ל הקודמת. כאמור, מחר צפויה הממשלה לאשר את ההחלטה לשנים הבאות.

כאמור, מעבר לעובדה שנדרשת החלטת ממשלה חדשה בעניין, התקציב והנהלים שאושרו בשנת 2011 מנותקים מהמציאות של היום ועד כה משרד האוצר התעלם לחלוטין מהעובדה שבירושלים חל גידול משמעותי במספר הילדים.

מ"מ וסגן רה"ע הרב יצחק פינדרוס אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "אני מקווה שמחר תכריע הממשלה ותאשר תקציב ללא הגבלה לעיר ירושלים, לא יתכן שדווקא ממשלת ישראל היא זו שלא מאפשרת לנשים שרוצות להתפרנס למצוא סידור הגיוני לילדיהן", לדבריו, "כל זה הוא עוד מעבר למחסור המשווע במעונות יום ובמשפחתונים, דבר שהופך את האפשרות להתפרנס – לבלתי אפשרי".

ב'ארגון ההורים' שמנהל את המאבק מול משרד האוצר טוענים כי פקידי משרד האוצר האמונים על הנושא מתעלמים מפניות העירייה, ולא משיבים למכתבים, לרבות זה של מנכ"ל העירייה. גורם המעורב בנושא טוען ל'בחדרי חרדים' כי סיבת ההתעלמות נעוצה במאבק בין ראש העיר ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון.

ישראל אליסף - מנהל תחום גנים בארגון ההורים מאשים ואומר ל'בחדרי חרדים' כי "המאבק בין ראש העיר ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון - הוא זה שגורם לכך שמשרד האוצר מתעלם לחלוטין מצרכי העיר ירושלים ומהצורך להגדיל משמעותית את תקציב הצהרונים בהתאם לגידול מספר הילדים בעיר", לדבריו, "שר האוצר שנבחר על גב המחאה החברתית, ועל הטיקט החברתי לא יכול להתעלם ממצוקתם של ההורים בירושלים שרוצים לצאת לעבודה ואינם יכולים".







צהרונים משבר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד