י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עשרות בנות בבית; עו"ד ללום מאיים בעתירה לבג"צ

16 בנות ששובצו לסמינרים, 10 בנות כיתה א' ועוד 17 בנות המסרבות לשיבוץ שנקבע - שבועיים לפתיחת הלימודים ושום דבר בירושלים לא מתנהל כסדרו

אפליית בנות, צילום אילוסטרציה: פלאש90
אפליית בנות, צילום אילוסטרציה: פלאש90 צילום: יונתן זינדל פלאש90

שנת הלימודים עדיין לא נפתחה - גם הבוקר (א'), שבועיים לאחר פתיחת הלימודים, יושבות עשרות בנות בביתן לאחר שרובן לא התקבלו לבית הספר ולסמינר בו שובצו, וחלקן מסרבות להשלים עם השיבוץ שנקבע להן על ידי משרד החינוך.

לפי הדיווח של ישורון תורג'מן, כתב לענייני חינוך ברדיו 'קול ברמה', בירושלים בלבד נכון לבוקר הזה 16 תלמידות ששובצו בסמינרים ו-10 תלמידות כיתה א' ששובצו על ע"י העירייה, טרם החלו את שנה"ל הלימודים, וזאת משום שמנהלי המוסדות עומדים בסירובם לקבל את הבנות.

כאמור, בנוסף לבנות הללו ישנן עוד 17 תלמידות המסרבות לקבל את השיבוצים שנקבעו על ידי משרד החינוך, ולא הולכות לסמינרים. כזכור, ביום חמישי שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' כי משרד החינוך החל בהליך שלילת תקציב מול חמישה סמינרים שסירבו לקבל בנות, ושיגר מכתבים למנהלים הסוררים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר שפנה בשבוע שעבר למשרד החינוך, פנה הבוקר שוב משרדו של עו"ד ללום במכתב בו הוא מפרט את מקרי האפליה ושמות הסמינרים, ומתריע כי באם המקרים לא יטופלו ולא יינתן לו הסבר מניח את הדעת לגורל הבנות בתוך 48 שעות, הוא יעתור לבית המשפט נגד המשרד.

עו״ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה' מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' - "מחד אני מברך על תחילת הטלת הסנקציות כנגד מוסדות מפלים המצפצפים על החלטות ועדת הערר. מאידך, אני מצר על כך שבפועל הסנקציות מוטלות רק על שלושה מוסדות ולא על חמישה כפי שהצהירו הבוקר במשרד החינוך, ועכשיו אנחנו מגלים שיש עוד סמינר סרבן שכלל לא החלו מולו בהליכים ובה בעת הם מוטלות בדוקא על מוסדות ספרדיים או נישתיים ולא על המוסדות היותר בעייתיים".

"בירושלים ובעוד מקומות יש בעיות קשות ועשרות בנות עדיין בבית למרות שחלפו שלושה שבועות מתחילת שנת הלימודים. ברקת ובנט נקראים להתעורר!", הוסיף עו"ד ללום.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים הבהירה למנהלי המוסדות שלא תאפשר כל גילוי אפליה ותפעל בכל דרך להסדרת כל בנות העיר במוסד חינוך המתאים לה. העירייה תמשיך לעקוב אחר ביצוע השיבוצים בשיתוף משרד החינוך ועל פי החוק ולא תהסס מלנקוט יד קשה נגד מנהלים סוררים, עד כדי עיכוב תקציבים, כולל תקציבי בינוי ופיתוח".

המכתבים ששיגר עו"ד ללום הבוקר:




אפליה בסמינרים קבלת בנות ספרדיות בסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד