י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החורף בא: איך מתמודדים עם יובש והזדקנות העור?

בסתיו ובחורף יש מעט לחות באוויר ולכן גוברות הבעיות של עור יבש, מתוח ואפילו מתקלף • טלי קאופמן מציעה פתרון לבעיות עור שונות

החורף בא: איך מתמודדים עם יובש והזדקנות העור?
פיני רוזן



עור מתוח, גרד, קילוף, אדמומיות סדקים בצידי הפה וקמטי הבעה מודגשים, הן רבות מן התלונות השכיחות בחורף.

יובש - ירידת המעלות ותחילת חימום הבתים גורמת לבריחת לחות מהשכבות של העור ולהתייבשותו. להגברת הלחות בחדר מחומם, ניתן לשים קערת מים חמים מאוד. כמו כן, מומלץ למרוח מדי יום קרם לחות עשיר על העור לאחר המקלחת כשהעור עדיין לח.

רגליים סדוקות - בחורף הרגליים נמצאות בהסגר תמידי של גרביים ונעליים וכתוצאה מכך הופכות ליבשות וסדוקות. ניתן להסיר את היובש על ידי שפשוף העור הקשה בעזרת אבן קשה, ולמרוח קרם רגליים טיפולי מיוחד המסייע להרגעת העור, מקל על הנפיחות ומרכך עור יבש.

הזדקנות העור - השמש (ובארץ גם בחורף) היא הגורם העיקרי להזדקנות העור. בשל כך שמירה על עור בריא וצעיר מתחילה בהגנה, מפני קרני השמש: חשוב להשתמש במקדם הגנה בכל ימות השנה (כן, גם בחורף!).

טיפ לחופשת הסקי - קרינת השמש החוזרת מן השלג הלבן במהלך הגלישה בחופשת הסקי נחשבת למסוכנת ביותר. לכן מומלץ למרוח תכשיר הגנה בעל מקדם של מעל 30 SPF ולהגן על העיניים בעזרת משקפי שמש ועדיף גדולים מהרגיל. כמו כן, כדאי למרוח בנדיבות קרם לחות נגד הרוח המייבשת את העור במהלך הגלישה.

סבוריאה - מחלת עור שנגרמת כתוצאה מהפרשה עודפת של בלוטות החלב. הסבוריאה מאופיינת באודם, גרד וקשקשת של העור. היא מופיעה באזורים כמו: קו השיער מעל הגבות וכנפות האף.
הסבוריאה מחמירה במצבי לחץ, שינויים הורמונאליים, וכן בעונות מעבר.

למרות שמדובר במחלה כרונית, ניתן למזער את נזקי הסבוריאה באמצעות ניקוי העור בעזרת סבון שאינו מיבש ושימוש בקרם לחות דל שומן אשר אינו מכיל אלכוהול.

בסוגי עור עם פעילות יתר של בלוטות החלב מומלץ להקפיד על טיפול פנים ע"י קוסמטיקאית.
סבוריאה מגיבה בחיוב לחשיפה לאוויר הצח ולשמש לכן מומלץ לחשוף את העור הפגוע לשמש.

פסוריאזיס - תופעה הנגרמת מהתחלקות תאי העור בקצב מואץ. בשל חוסר מקום, התאים החדשים מצטברים מתחת לעור ויוצרים רבדים אדומים ולכן שכבת העור תיראה מעובה. הטיפול בפסוריאזיס כרוך בניקוי רעלים מהגוף. בנוסף, יש צורך בהתאמת תוספי תזונה וצמחי מרפא, התאמת משחות או פורמולות לטיפול מקומי בעור ושימון העור והזנתו.

טלי קאופמן היא מנהלת השיווק של- LOIRE רשת מוצרי טיפוח

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד