י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

דרעי: אם ליצמן אומר שלעולם לא ישב עם לפיד - הוא משקר

הסקרים האחרונים בהם עולה שמו של לפיד כמועמד רב סיכויים לראשות הממשלה מדאיגים את בכירי הפוליטיקאים החרדים, שמדברים בשני קולות • הערב יערוך לפיד כנס ענק בראשון לציון, בו ינאם נאום לאומה - בדרך לראשות הממשלה

דרעי ולפיד, צילום: פלאש90
דרעי ולפיד, צילום: פלאש90

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד עושה הכל להמשיך את אווירת הסקרים האחרונים שהעניקו למפלגתו לראשונה את התואר "המפלגה הגדולה בישראל". למרות העובדה שלפיד לא יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל ושאין אופציה פוליטית כזו – הוא ממשיך להיאחז בחלום ולשדר ממלכתיות.

היום (ראשון) למשל, הוא יישא "נאום פוליטי מיוחד שבו יציג את חזונו ותכניתו לעתידה של מדינת ישראל", כלשון הודעת דוברת המפלגה. בשעה 20:00 – יתכנסו מאות מפעילי 'יש עתיד' ברחבה של אולם מופת בראשון לציון, שם לרגל השנה החדשה ולרגל הסקרים האחרונים – לפיד יישא נאום באצטלה של ראש הממשלה הבא, כשהוא מוקף בחברי הכנסת ממפלגתו.

כפי שזה נראה כעת, הבחירות לא יתקיימו בזמן הקרוב, וגם בעוד שנתיים אין ללפיד שום סיכוי להנהיג את המדינה ולהרכיב קואליציה בראשותו. ראשי המפלגות החרדיות נשאלו כבר לגבי חבירה עתידנית ללפיד, כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים" - שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר כי "לפיד לא יהיה ראש הממשלה הבא", לדבריו של ליצמן, כל עוד לפיד לא יצביע בעד החוקים החשובים למגזר החרדי, תקציבי הישיבות, שוויון בנטל ועוד – הרי שאין שום סיכוי ש'יהדות התורה' תצטרף אליו לקואליציה.

גם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הבהיר כי "אחרי הבחירות הבאות אנחנו נמליץ על נתניהו לנשיא. גם אם לפיד יהיה ראש הסיעה הגדולה ביותר, אנחנו נלך עם נתניהו. אין לנו שותף אחר", אמר דרעי לכלי התקשורת.

"לפיד לא מפסיק לרדוף אחרינו. הוא מבין שבלעדינו אין לו קואליציה. אנחנו אומרים כאן בקול ברור: לפיד לא בא בחשבון מבחינתנו. על בוז'י הרצוג לא היינו אומרים דבר כזה", הוסיף יו"ר ש"ס לשאלתו של יוסי ורטר מ'הארץ'.

אלא שדרעי הוסיף לורטר כי "אתה שואל אותי מה יקרה אם לפיד יצליח לגייס 61 ח"כים גם בלעדינו ולקבל את המנדט? אני אומר לך ביושר: איני יודע. ואם ליצמן יגיד לך שהוא בכל מקרה יהיה מחוץ לממשלה, הוא לא יאמר אמת".

לדבריו של דרעי – ליצמן לא דובר אמת כי האחרון כבר הבהיר שמפלגתו לא תשב עם לפיד אלא אם הוא 'יחזור בתשובה' ויצביע נגד החוקים שהוא עצמו יזם וחוקק, דבר שהוא חסר סיכוי, בין הוא יצליח לגייס 61 ח"כים בעתיד ובין אם לא.

בכל מצב, חשוב לזכור, שכל הדיונים בנושא הם רק סביב המחזה התיאטרוני שנקרא 'יאיר לפיד', שאתמול עלה בסקרים והיום ינאם נאום לאומה. הרי מחר עדיין לא יתקיימו בחירות בישראל ולפיד יחזור להיות ח"כ אופוזיציונר, שכלשון דרעי, ימשיך להגיש שאילתות.
אריה דרעי יאיר לפיד יעקב ליצמן לפיד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד