ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לאחר שלילת התקציב • הערב: כינוס חירום של 'איגוד הסמינרים'

מעל 40 בנות עדיין לא החלו את שנת הלימודים, ובאיגוד הסמינרים דואגים ממה שהם מכנים "ההתערבות הבוטה של הרשויות בקבלת תלמידות לסמינרים" • הערב ייערך כינוס חירום בבני ברק בהשתתפות ח"כים - כל הפרטים בפרסום ראשון

הרב מנדלסון, מנהל סמינר 'דרכי רחל'
הרב מנדלסון, מנהל סמינר 'דרכי רחל'

לאחר שמשרד החינוך שיגר לחמישה סמינרים מכתבים בהם הוא מודיע על שלילת התקציב משום שסירבו לקבל בנות ספרדיות, לאחר ששובצו על ידי משרד החינוך, הערב (א') ייערך כנס חירום של ראשי ומנהלי איגוד הסמינרים בעיר בני ברק.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' הזימון נשלח למנהלי ומנהלות הסמינרים "בית יעקב" על ידי מנכ"ל 'איגוד הסמינרים' הרב יצחק אוסטרליץ, שציין בפתח ההזמנה כי הכינוס נערך "בעקבות ההתערבות הבוטה של הרשויות בקבלת תלמידות לסמינרים".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בכנס צפויים להשתתף חברי כנסת, והוא ייערך באולמי 'גני הזית' רחוב יצחק ניסים פינת האדמו"ר מגור בבני ברק בשעה 18:15 בערב.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום שלישי שעבר שיגר משרד החינוך מכתבים לחמישה סמינרים המסרבים לקבל את הבנות ששובצו על ידי המשרד, בו הוא מודיע על עצירת התקציבים לסמינרים שסירבו לקבל את הבנות, שעדיין יושבות בבית אף שעברו שבועיים מאז פתיחת שנת הלימודים, ועל אף החלטת ועדת הערר בעניינן.

על פי הפרסום ב'בחדרי חרדים', הסמינרים שקיבלו הודעה על שלילת תקציבים הם סמינר 'נתיבות חכמה' של הרב שמסיוב, סמינר 'עטרת רחל' בטבריה, סמינר 'כה תאמר' בבית שמש, 'דרכי רחל' בירושלים וסמינר 'בית בינה' של הרב משה איינהורן.

בנוסף, לפני כשבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' כי המחוז החרדי במשרד החינוך העביר המלצה למנכ"לית המשרד להפסקת תקצוב ושלילת אישור העסקה של מנהלת סמינר 'עטרת רחל' בטבריה שסירבה לקבל תלמידה ספרדיה למרות החלטת ועדת ערר.

כבר אז פורסם ב'בחדרי חרדים' כי מלבד המקרה בטבריה, קיימים מספר מקרים נוספים דומים של אי-קבלת תלמידות על רקע עדתי, בהם בעיר מודיעין עילית, כאשר גם במקרים אלו עתיד המחוז החרדי לשלוח מכתבי התראה בנושא.
איגוד הסמינרים אפליה בסמינרים כינוס חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד