י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו: "קיבלנו הכי הרבה בתולדות ארה"ב"

ראש הממשלה עקץ את אהוד ברק והתייחס בהרחבה בפתח ישיבת הממשלה להסכם הסיוע הבטחוני האמריקני לישראל

נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להדוף את הביקורת שהוטחה לכיוונו בהקשר להסכם הסיוע שנחתם בשבוע שעבר בין ארה"ב ובין ישראל, לדבריו, מעולם לא הוצע לישראל יותר כסף מארה"ב.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם הסיוע הביטחוני עם ארצות הברית לעשור הקרוב. ישראל תקבל 38 מיליארד דולר כדי לחזק את העוצמה הצבאית שלנו וכדי לחזק את מערכות ההגנה שלנו נגד טילים. אני מבקש להודות לנשיא אובמה, לקונגרס האמריקני, לעם האמריקני. התמיכה בישראל בארצות הברית חזקה מאי פעם, היא חוצה מפלגות, היא חובקת את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה והיא באה לידי ביטוי בהסכם זה. זהו הסכם הסיוע הגדול ביותר שארצות הברית העניקה למדינה כלשהי בתולדותיה, וההסכם הזה מוכיח את עומק היחסים ואת עוצמת היחסים בין ישראל לארצות הברית".

"אני שומע כל מיני רעשי רקע ודיסאינפורמציה על ההסכם", המשיך נתניהו, "אני מבקש להבהיר: מעולם לא הוצע לנו יותר. לא הוצע לנו יותר כסף, אפילו לא דולר אחד, ולא הוצעו לנו טכנולוגיות מיוחדות. אלו סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטיים, או שהם אינם מצויים בעובדות או שהם מסלפים את העובדות, והם גם כמובן משדרים כפיות טובה, וזה בעיניי הדבר העצוב ביותר, כפיות טובה אל מול ידידתנו הגדולה והטובה ביותר, ארצות הברית".

ראש הממשלה הוסיף כי "זהו הסכם שיא שיחזק מאוד את ביטחונה של ישראל, ומן הראוי שכולנו נברך עליו וגם נבטא את הערכתנו לארצות הברית. אני מבקש להודות לתא"ל במילואים יעקב נגל, ממלא מקום ראש המל"ל, ואני מבקש גם להודות לראש אגף התכנון במטכ"ל, האלוף עמיקם נורקין, והצוותים שלהם, גם במל"ל, גם במשרד הביטחון וגם באוצר. נגל, עשיתם עבודה נהדרת, עבודה מצוינת, והבאתם למדינת ישראל תוצאה מצוינת. תודה רבה לך".
נתניהו הסכם תמיכה ארצות הברית סיוע בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד