י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'בחדרי' פרסם - ודרעי הבטיח להשיג תקציב לצהרונים בירושלים

בעקבות פרסום המחסור הצפוי בתקציב ליותר מאלף ילדי גן בירושלים, התערב שר הפנים וביקש להסיר את הנושא מסדר היום של ישיבת הממשלה • דרעי גם הבטיח לבנט לדאוג עד שבוע הבא להסדרת ולהשגת התקציב הנדרש עבור הפעלת הצהרונים

דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: שר הפנים אריה דרעי הוריד מסדר היום בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) את אישור תקציב הצהרונים – ציל"ה, זאת לאחר שארגון המורים וחברי מועצת העיר ירושלים שיגרו מכתב חריף בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט שבו התריעו כי התקציב שעתיד להיות מאושר רק יעמיק את המשבר וכפי שעלה אמש בבדיקת "בחדרי חרדים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי השר דרעי הבטיח לשר בנט להשיג את המימון הנדרש, 18 מיליון שקל, עד לשבוע הבא, ובכך לסיים את המשבר הנוכחי.

כזכור, הבוקר פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי נציגי ארגון ההורים בירושלים ומרבית חברי מועצת העיר ירושלים, שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט, שבו הם מתריעים על ההחלטה שאמורה להתקבל היום בישיבת הממשלה שתאשר תקציב מצומצם לפרויקט הצהרונים ציל"ה ותנציח את המחסור החמור בצהרונים למאות ילדים רובם חרדים.

"כבר חודשים רבים שאנו מתריעים על בעיה תקציבית בתקציב צהרוני ציל"ה בירושלים, זכינו לחוסר מענה מוחלט מכל הגורמים אליהם פנינו ומפאת כבודם לא ננקוב בשמם, מיותר לציין עד כמה החשיבות הגדולה של קיום מסגרות צהרונים לילדי הגנים וכיתות א, ב לטובת הילדים ולטובת הוריהם העובדים", נכתב בראשיתו של המכתב ששוגר לנתניהו והשרים.

לדברי החותמים, "החלטת הממשלה בנושא צילה ירושלים ניתנה לשלוש שנים והסתיימה עם סיום שנת הלימודים תשע"ו, ולפי נוסח הצעת המחליטים שהגיעה לידנו ושהבנו שעומדת לעלות להצבעה היום אין שום מענה לבעיה התקציבית הנובעת מגידול משמעותי במספר הילדים בגני הילדים בירושלים".

"לא ייתכן שהממשלה לא תכיר בצרכים של העיר ירושלים ותשחוק תקציבית את ההחלטה מלפני שלוש שנים לתקצוב הצהרונים בירושלים ב 75% מתקציב צילה ברשויות 1-3 על ידי הגבלה בתקרת גג של 51 מלש"ח שגורמת שכיום הסכום הנ"ל מהווה רק 55%. אנו דורשים שהצעת המחליטים לשלוש השנים הקרובות תשקף את כמות הילדים בירושלים כיום ותתייחס גם לגידול הצפוי בשנים הבאות!"

ארגון המורים והנציגים מאשימים כי "לדאבוננו אנו למדים שפקידי משרד האוצר האמונים על הנושא פשוט מתעלמים מפניות העירייה וארגון ההורים ולא עונים למכתבים אפילו לא של מנכל העיריה. המצב הזה לא יכול להמשך ואנו נחושים לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו לקבלת החלטה נכונה ולתקצוב לפי הצורך ולא לפי מגבלה שרירותית".

כאמור, בעקבות בדיקת "בחדרי חרדים" שוגר המכתב שהביא להתערבות השר דרעי.
אריה דרעי צילה צהרונים תקציב ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד