ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בהלה בארה"ב: מטעני חבלה במנהטן וניו ג'רזי

עשרות פצועים בפיצוץ מטען בניו יורק, אך עדיין לא ברור אם מדובר באירוע טרור • במקביל, שמונה פצועים בפיגוע דקירה במינסוטה

זירת הפיגוע. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע. צילום: רויטרס

סוף שבוע קשה עבר על ניו יורק: פיצוץ עז שאירע הלילה (א) בשכונת צ'לסי שבמנהטן הותיר אחריו 29 פצועים בדרגות שונות, כך דיווח דובר משטרת ניו יורק ג'יי פיטר דונלד.

הפיצוץ בשכונת צ'לסי, הנמצאת בין השדרה השביעית והשישית, אירע בשעה 20:30 (שעון מקומי) במכולת זבל שעמדה ברחוב, וגרם כאמור לפצועים רבים, לבהלה וכמו גם לנזק לבתי עסק ולמכוניות ומבנים שחלונותיהם נופצו. לזירת הפיצוץ הגיעו כוחות משטרה רבים ואמבולנסים, כך גם אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) והמשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית, שאחראים על חקירת פעולות טרור.

בנוסף, כשלוש שעות וחצי אחרי הפיצוץ התגלה סיר לחץ שנמצא בתוך שקית פלסטיק ברחוב 27, כמה רחובות מזירת הפיצוץ. אל הסיר הוצמד טלפון נייד ויוצאים ממנו כבלים. כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי המשטרה השתמשה ברובוט שהרים את הסיר הממולכד וכי מדובר במטען נפץ.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הגיע לזירת הפיגוע וערך במקום מסיבת עיתונאים. "העיר ניו יורק חוותה הלילה תקרית קשה מאוד", אמר, והמשיך כי עדיין לא בטוח אם מדובר בפיגוע טרור או בפיצוץ שאירע במכולה באתר בניה, כתוצאה מחומרים שהיו שם.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי גורם משטרתי כי נבדקת אפשרות שלפיה הפיצוץ נגרם בטעות על ידי חומרי נפץ שהיו בשימוש בתחום הבניין. גורם ברשות אכיפת החוק אמר לסוכנות הידיעות AP כי ייתכן שהפיצוץ אירע בתוך ארגז כלי עבודה שהיה בחזית הבניין. עם זאת, גורמים בעיריית ניו יורק אמרו שהפיצוץ לא אירע מדליפת גז בבניין.

לפי דיווח ברשת C.N.N המשטרה עדיין חוקרת את האירוע אתמול, ובודקת את סרטי האבטחה של כל בתי העסק שבאזור וגובה עדויות, כדי להחליט האם מדובר באירוע טרור. יצויין, כי הפיצוצים אירעו בשבוע בו העלתה ניו יורק את רמת הכוננות בשל אירוע אסון התאומים שהשנה מלאו לו 15 שנה והחשש שארגוני טרור יחפצו לנצל את הסמליות שביום כזה לטרור נוסף.

יום קודם לכן ביטלו הרשויות בניו ג'רזי מרוץ התרמה ליחידת המארינס, דקות ספורות לפני הזנקתו, בגלל מטען צינור שהתפוצץ בתוך פח שנמצא במסלול הריצה. לא היו נפגעים בפיצוץ.

אירוע נוסף נרשם בשישי בלילה בעיר סנט קלאוד שבמדינת מינסוטה, שם נפצעו שמונה בני אדם מדקירות במרכז מסחרי. המשטרה המקומית מסרה שהחשוד בתקיפה נורה למוות על ידי שוטר שלא היה בתפקיד בעת האירוע. לפי כמה דיווחים, הדוקר צעק "אללה אכבר" במהלך התקיפה, ואף שאל אנשים שהיו במקום אם הם מוסלמים. לפי שעה לא ברור אם מדובר באירוע טרור.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון, אמרה שהמדינה צריכה לתמוך באנשים שהגישו את הסיוע הראשוני "ולהתפלל למען הקורבנות". המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לא המתין לתוצאות חקירת המשטרה ואמר הלילה כי "פצצה התפוצצה בעיר ניו יורק. כדאי מאוד שנהיה קשוחים מאוד, חברים", ציין.
פיגוע מטען ניו גרזי מינסוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד