י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מלכודת הקוקאין שהוטמנה לתושב בני ברק

ההברחה הייתה מושלמת - קילו וחצי קוקאין שהוטמנו במנוע סירה שנשלח מקולומביה לישראל • מה בכל זאת השתבש?

שקיות קוקאין. צילום: המשטרה הפדרלית
שקיות קוקאין. צילום: המשטרה הפדרלית

תושב בני ברק בן 36 הואשם בכך שהבריח קילו וחצי קוקאין מקולומביה לישראל בתוך סירת מנוע, יחד עם תושב ירושלים בן 40.

פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד חן בן שלום, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ערן איבגי בן 36 מבני ברק, וגיא כהן בן 40 מירושלים - בגין ניסיון לייבוא סמים מסוכנים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי כתב האישום, במהלך חודש מאי 2016 קשרו הנאשמים קשר יחד עם סלימאן אבו גלידן ויצחק נעמת-נגאת על מנת לייבא קילו וחצי סם מסוג קוקאין מקולומביה לישראל, אשר יוטמנו בתוך מנוע של סירה, כדי למכור את הסם ולהפיצו בישראל למטרות רווח.

הנאשמים קבעו עם יצחק כי הוא יבצע את הרכישות בפועל בקולומביה, בשעה שהם יתאמו מישראל את הליך רכישת ושליחת המנוע והסמים. במהלך חודשים מאי-אוגוסט 2016, שהה יצחק בקולומביה, רכש מנוע סירה במשקל טון ו-1.580 ק"ג קוקאין, אותו הטמין בבוכנות המנוע. במקביל, טיפלו הנאשמים בהליכי יבוא המנוע לארץ, דרך חברת השילוח DHL.

בתאריך 16.8.16, בלא ידיעת שני הנאשמים, נערך חיפוש במנוע הסירה על-ידי גורמי האכיפה בקולומביה ונמצא סם הקוקאין. בתיאום עם משטרת ישראל, הוצא סם הקוקאין מהמנוע, אך הליכי שליחת המנוע לישראל לא הופרעו. מעט לאחר מכן, המנוע נשלח מקולומביה לישראל. לאחר כעשרה ימים עם הגעת המנוע לנתב"ג, הטמינו בלשי המשטרה במנוע שתי שקיות קמח, כל אחת במשקל כ-650 גרם; בתוך אחת משקיות הקמח הטמינו בלשי משטרת ישראל שקית ובה 176 גרם מסם הקוקאין.

ביום 30.8.16, הנאשמים השלימו את גיוס הכסף הנדרש לשחרור המנוע מהמכס, ותיאמו משאית להובלת המנוע מנתב"ג למקום מושבו של סלימאן, בפזורה בדואית בסמוך לשדה בוקר. כלל המעורבים בפרשה נפגשו בשעות אותו הערב כדי לפרוק את המנוע ובו שקיות הקמח שהכילו גם סמים. בשלב זה, בלשי משטרת ישראל פשטו על המקום ועצרו את הנאשמים.

הפרקליטות הגישה בקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגד השניים.
קוקאין קולומביה סם הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד