ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ביום רביעי: נתניהו ייפגש עם אובמה

ראש הממשלה ייפגש עם נשיא ארה"ב במהלך ביקורו בניו יורק ביום רביעי הקרוב ויודה לו על הסכם הסיוע הבטחוני

אובמה ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ
אובמה ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגש ביום רביעי הקרוב עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ככל הנראה במלון שבו הנשיא האמריקני יתאכסן בניו יורק.

הביקור מגיע לאחר חתימת הסכם הסיוע בין ישראל לארה"ב בשבוע שעבר, הסכם שהוגדר על ידי נתניהו כ"הסכם הסיוע הרחב ביותר שארה"ב חתמה עם מדינה כלשהי מאז ומתמיד".

הבוקר בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו להסכם ואמר כי "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם הסיוע הביטחוני עם ארצות הברית לעשור הקרוב. ישראל תקבל 38 מיליארד דולר כדי לחזק את העוצמה הצבאית שלנו וכדי לחזק את מערכות ההגנה שלנו נגד טילים.

"אני מבקש להודות לנשיא אובמה, לקונגרס האמריקני, לעם האמריקני. התמיכה בישראל בארצות הברית חזקה מאי פעם, היא חוצה מפלגות, היא חובקת את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה והיא באה לידי ביטוי בהסכם זה. זהו הסכם הסיוע הגדול ביותר שארצות הברית העניקה למדינה כלשהי בתולדותיה, וההסכם הזה מוכיח את עומק היחסים ואת עוצמת היחסים בין ישראל לארצות הברית".

על הביקורת שהושמעה נגד ההסכם אמר נתניהו כי "אני שומע כל מיני רעשי רקע ודיסאינפורמציה על ההסכם, אני מבקש להבהיר: מעולם לא הוצע לנו יותר. לא הוצע לנו יותר כסף, אפילו לא דולר אחד, ולא הוצעו לנו טכנולוגיות מיוחדות. אלו סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטיים, או שהם אינם מצויים בעובדות או שהם מסלפים את העובדות, והם גם כמובן משדרים כפיות טובה, וזה בעיניי הדבר העצוב ביותר, כפיות טובה אל מול ידידתנו הגדולה והטובה ביותר, ארצות הברית".
ברק אובמה בנימין נתניהו נשיא ארהב פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד