י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גדולי ישראל במכתב דרמטי: "התערבות בקבלת תלמידות - חורבן הדור"

על רקע ניסיונות התערבות של משרד החינוך ועיריות חרדיות בנושא קבלת תלמידות לסמינרים, המנהלים ערכו כינוס חירום, בו הוקרא מכתב גדולי ישראל התוקפים את המהלך: "אסור לאף גורם להתערב בקבלת תלמידות" • פרסום ראשון ותיעוד בלעדי

מנהלי הסמינרים בכינוס. צילום: שוקי לרר
מנהלי הסמינרים בכינוס. צילום: שוקי לרר

לאחר שמשרד החינוך שיגר לחמישה סמינרים מכתבים בהם הוא מודיע על שלילת התקציב משום שסירבו לקבל בנות ספרדיות, לאחר ששובצו על ידי משרד החינוך, נערך הערב (ראשון) כנס חירום של ראשי ומנהלי איגוד הסמינרים באולמי 'גני הזית' בעיר בני ברק.

בכינוס הוקרא מכתב דרמטי של גדולי ישראל - מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, בו הם תוקפים את הניסיונות של משרד החינוך, ואף של העיריות החרדיות, להתערב בנושא קבלת התלמידות.

"באנו בזאת לגלות דעתנו מקדמת דנא שהסמכות והחלטה בקבלת תלמידות הינם של מנהלי הסמינרים בלבד ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך עיריות, ראשי מועצות, או כל גורם רשות כל שהוא להתערב בדבר וכן היה דעתם של מרנן הגרא"מ שך והגרי"ש אלישיב זצ"ל שהתערבות של גורם חיצוני הוא חורבן הדור" כתבו גדולי ישראל במכתבם.

בעקבות המכתב: ראשי הערים החרדיות - בחוץ
מלבד ההוראה הברורה של גדולי ישראל כנגד ההתערבות של משרד החינוך בקבלת התלמידות, כפועל יוצא מהמכתב מתברר שמי שכעת יהיו בבעיה הם דווקא ראשי הערים החרדיות שלא יוכלו מעתה לשבץ בנות בסמינרים, זאת כאמור בעקבות הוראתם הברורה של גדולי ישראל במכתבם - הוראה אשר נוגעת אף להם, כמו למשרד החינוך.

גפני מאיים: "אם יעצרו תקציבים - נפרוש מהקואליציה"
בישיבה השתתפו בין היתר יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש, חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר. הכינוס נערך לאחר שמנכ"ל "איגוד הסמינרים", הרב יצחק אוסטרליץ, שלח זימון למנהלי ומנהלות הסמינרים "בית יעקב", תחת הכותרת "בעקבות ההתערבות הבוטה של הרשויות בקבלת תלמידות לסמינרים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ח"כ גפני אמר בכינוס: "אנחנו איתכם. התערבות משרד החינוך והעיריות זה דבר נוראי. אני מציע להקים ועדת ערר של גדולי ישראל שתיתן פתרון אבל לא גורם חיצוני יכריע. ברור שמדובר בתהליך מזדחל, מקבלת תלמידים זה מגיע להתערבות בתכנים. אם יעצרו תקציבים לסמינרים, אנחנו בקואליציה הזו לא נהיה. דיברתי היום עם שר החינוך בעניין. באחד המקרים בהם צעקו גזענות בסוף התברר שבכלל מדובר בסמינר ספרדי".

סגן השר פרוש אמר בדבריו: "חייבים לתת את המענה. כתבתי מכתב חריף לבנט. ברור שכך לא יוכל להימשך. כמו שהממלכתי לא מתערב לממד, כך משרד החינוך לא יכול להתערב בחינוך החרדי. הסיפור לא עדתי. וזו הבעיה, שעל כל דבר צועקים גזענות. אבל צריך למצוא פתרון, גם לבנות להורים עובדים. לא יתכן להשאיר ריק. אבל תקציבים לא ניתן שיעצרו".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שלישי שעבר שיגר משרד החינוך מכתבים לחמישה סמינרים המסרבים לקבל את הבנות ששובצו על ידי המשרד, בו הוא מודיע על עצירת התקציבים לסמינרים שסירבו לקבל את הבנות, שעדיין יושבות בבית אף שעברו שבועיים מאז פתיחת שנת הלימודים, ועל אף החלטת ועדת הערר בעניינן.

החלטות הכינוס
בהחלטות כנס איגוד מנהלי התיכונים והסמינרים של "בית יעקב" הוכרע:

א. כנס מנהלי התיכונים והסמינרים מאוחד כולו בדרישה חד משמעית לעצמאות החינוך החרדי בא"י תחת הנהגתם של גדולי ומאורי הדור שליט"א.

ב. הכנס מצהיר בזאת שרישום תלמידות לבתי הספר ולכל מוסדות החינוך נתון אך ורק בידי המנהלים, כפי שקבעו גדולי ישראל.

ג. הכנס קורא לכל המנהלים לעמוד איתן מול כל הדרישות והאיומים של הרשויות השונות בנושא קבלת תלמידות לבתיה"ס, ופונה לכל הגופים הנ"ל להרפות ידיהם מלכוף את המנהלים לקבל תלמידות בניגוד לדעתם.

ד. מנהלי התיכונים והסמינרים מודעים לאחריות הקדושה המוטלת עליהם לדאוג להמשך חינוכן של מסיימות בתי הספר היסודיים של רשת בית יעקב, בתיכונים ובסמינרים שברחבי הארץ.

ה. הכנס מצהיר בזאת שגדולי ומאורי ישראל, הם אשר ינהיגו וינחו את מערכת החינוך בארץ ישראל, עד ביאת משיח צדקנו אכי"ר.

(עודכן בשעה 23:54)

הכינוס הערב. צילום: שוקי לרר





















































הסמינרים קבלת תלמידות משרד החינוך גדולי ישראל הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 80 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד