ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חנוכה בפתח: פעילות לילדים עם... קרמבו

או-טו-טו חנוכה, ואתן כבר שוברות את הראש: איך מעסיקים את הזאטוטים? • קבלו שישה רעיונות בלתי שגרתיים - שבסופם ההנאה מובטחת

חנוכה בפתח: פעילות לילדים עם... קרמבו



חג החנוכה המדפק על הדלת, מספק 8 ימים בהם צריכים למצוא תעסוקה לילדים. בשביל זה אנחנו כאן, עם הצעות ורעיונות.

בגלידות פלדמן חשבו על רעיון מקורי מאד: דרכים יצירתיות וטעימות ליהנות ממוצר הגלם הזמין ביותר במרכולים לאחרונה– המנבו (גלידת החורף).

ההנאה מובטחת (וכך גם הזלילה בסוף הפעילות)!

• לפני תחילת הפעילות, יש לדאוג שהמנבואים המיועדים לשימוש, ישהו כשעה במקפיא הביתי:

1. חנוכיה – איך אפשר להעביר את חופשת החנוכה בלי להכין חנוכיה עם הילדים? הסירו את נייר האלומיניום מ-10 מנבואים. נעצו בתוך כל אחד מ-8 המנבואים נרות יומולדת צבעוניים עם הנועץ שלהם. את השמש צרו משני מנבואים המחוברים זה על גבי זה באמצעות קיסם דק. במנבו העליון נעצו את הנר והדליקו. המנבו יתחמם מעט ומובטחת לכם חווית אכילה חדשה של מנבואים.

2. שרשור – השחילו לתוך חוט דיג 5-7 מנבואים באריזתם, לרוחב, בחלק הרך של המנבו. כך תקבלו את הגרסה החורפית לשרשרת הסוכריות מילדותנו.

3. מובייל – מדדו וסמנו נקודת אמצע בשני כפיסי עץ, והדביקו באמצעות דבק רב שימושי, נקודת אמצע על נקודת אמצע, לקבלת צורת X הניחו לייבוש. קשרו בחוט שפגט את החיבור בין הכפיסים המודבקים. חתכו חוט דייג באורך כפול מזה הרצוי לנו. קשרו את החוט מסביב לכל מנבו. את קצה החוט נשחיל בתוך הקשר, כך שלא ישתחרר.

נגזור 2 חתיכות של חוט שפגט באורך של כ 5 ס"מ כל אחת. נניח אותן בהצלבה מתחת לבסיס ונקשור את 4 הקצוות של החוטים יחד בקשר רגיל. כך ניצור לולאה שתאפשר תלייה של המובייל. נקשור את חוטי הדייג אל המובייל בקשר פשוט ונגזור שאריות חוט. אם המובייל אינו מאוזן, נאזן אותו בעזרת הזזה של חוטי הדייג על פני הבסיס, עד שיווצר איזון. בדיקת האיזון נעשית על ידי אחיזה בטבעת התלייה.

4. מגדל בבל – בואו נסו להתאמן עם הילדים במוטוריקה עדינה ושיווי משקל. נסו ליצור את מגדל המנבואים הגבוה בעולם. אנחנו מבטיחים לקרוא לספר השיאים לתיעוד!

5. זר מתוק – זרי הממתקים כבר מוכרים, אבל מה עם זר של מנבואים? צ'פרו את ההורים בזר מנבואים בכל מיני צבעים: שפדו את המנבו בעטיפתו על גבי שיפוד עץ למנגל. צרו כ-4-5 שיפודים כאלה. ניתן לגוון על ידי צביעת השיפודים עצמם בצבעים או בקישוטם בעלים מנייר צבעוני.

6. מנבו איש השלג - אל תוציאו את המנבו מהאריזות. ניתן להדביק את המנבואים זה לזה ליצירת דמות אנושית באמצעות קרייזי גלו (דבק 3 שניות – הזהרו מהדבקת עור האצבעות בתהליך). ניתן לקשט על ידי מדבקות עיניים ושלל אביזרים שקונים בחנויות מלאכת יד.

באדיבות גלידות פלדמן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד