י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני תוקף את צביקה כהן: "מה, הוא בעל הבית על החינוך החרדי?"

בכנס החירום של מנהלי הסמינרים, בו פורסם המכתב הדרמטי של גדולי ישראל נגד ההתערבות בקבלת התלמידות, תקף ח"כ משה גפני את צביקה כהן: "הוא בעל הבית על החינוך החרדי? היום הוא פה, מחר הוא שם" • צפו בדברי גפני בכינוס

גפני בכינוס איגוד הסמינרים, הערב (צילום: שוקי לרר)
גפני בכינוס איגוד הסמינרים, הערב (צילום: שוקי לרר)

סערת הסמינרים • פרסום ראשון: בכנס החירום של מנהלי הסמינרים שנערך הערב (ראשון), בו הוקרא גם המכתב הדרמטי של גדולי ישראל נגד ההתערבות בקבלת התלמידות, ופורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף גם את צביקה כהן (ש"ס), סגן ראש העיר ירושלים ומנהל חינוך חרדי בעירייה.

גפני תקף: "מה, הוא בעל הבית על החינוך החרדי? היום הוא כאן מחר הוא שם". גפני הוסיף, "צריך למצוא לעניין פתרון. מי שלא מתאים לא מתאים בסדר, אז אנחנו לא נושאים באחריות, אבל יש דברים שאנחנו נושאים באחריות כולנו - בעיקר אתם מנהלי הסמינרים, ובין יתר ההחלטות לדעתי שצריך לקבל שיוקם פה איזה גוף שיקבל את הבנות האלו".

גפני סיפר על בנות שלא התקבלו בגבעת זאב: "אני יודע שכאשר היתה לי בעיה בגבעת זאב שאין שם סמינר, ופנו אלי הרבנים של גבעת זאב, ואמרו לי תפנה למשרד החינוך שגבעת זאב תהיה חלק מירושלים, אין שם סמינר. אז אמרתי 'אני למשרד החינוך לא פונה'. פניתי לאיגוד המנהלים וקיבלו החלטה שמצרפים את גבעת זאב לירושלים, שזה בעצם עוד 18 בנות, שזה לא סיפור פשוט, ובסוף הבנות הסתדרו".

כפי שנחשף בלעדית מוקדם יותר ב"בחדרי", גפני אף איים במהלך הכינוס בפרישה מהקואליציה במידה והתקציבים לסמינרים ייעצרו. גפני אמר למנהלים: "אנחנו איתכם. התערבות משרד החינוך והעיריות זה דבר נוראי. אני מציע להקים ועדת ערר של גדולי ישראל שתיתן פתרון אבל לא גורם חיצוני יכריע. ברור שמדובר בתהליך מזדחל, זה מתחיל מקבלת תלמידים ועד התערבות בתכנים. אם יעצרו תקציבים לסמינרים, אנחנו בקואליציה הזו לא נהיה. דיברתי היום עם שר החינוך בעניין. באחד המקרים בהם צעקו גזענות בסוף התברר שבכלל מדובר בסמינר ספרדי".

החלטות הכינוס
בהחלטות כנס איגוד מנהלי התיכונים והסמינרים של "בית יעקב" הוכרע:

א. כנס מנהלי התיכונים והסמינרים מאוחד כולו בדרישה חד משמעית לעצמאות החינוך החרדי בא"י תחת הנהגתם של גדולי ומאורי הדור שליט"א.

ב. הכנס מצהיר בזאת שרישום תלמידות לבתי הספר ולכל מוסדות החינוך נתון אך ורק בידי המנהלים, כפי שקבעו גדולי ישראל.

ג. הכנס קורא לכל המנהלים לעמוד איתן מול כל הדרישות והאיומים של הרשויות השונות בנושא קבלת תלמידות לבתיה"ס, ופונה לכל הגופים הנ"ל להרפות ידיהם מלכוף את המנהלים לקבל תלמידות בניגוד לדעתם.

ד. מנהלי התיכונים והסמינרים מודעים לאחריות הקדושה המוטלת עליהם לדאוג להמשך חינוכן של מסיימות בתי הספר היסודיים של רשת בית יעקב, בתיכונים ובסמינרים שברחבי הארץ.

ה. הכנס מצהיר בזאת שגדולי ומאורי ישראל, הם אשר ינהיגו וינחו את מערכת החינוך בארץ ישראל, עד ביאת משיח צדקנו אכי"ר.

(עודכן בשעה 23:56)
משה גפני סערת הסמינרים צביקה כהן גבעת זאב פרישה מהקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד