ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מחדל השוטר הוביל לעונש קל לנהג ללא רישיון

נהג שהואשם בנהיגה בשכרות, ניסיון דריסת שוטר, סירוב לביצוע בדיקת ינשוף ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח, יצא עם עונש קל, זאת בעקבות מחדלי השוטרים שעצרו אותו

אילוסטרציה
אילוסטרציה

תושב עכו בן 45 הואשם כי נהג ברכב בשעות הלילה המאוחרות בעיר מגוריו, למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה כחוק. על פי כתב האישום, כאשר ביקשו ממנו השוטרים לעצור, האיץ מהירות ונמלט מהם.

לאחר מרדף משטרתי הצליחו השוטרים לעכבו אך אז סירב לבצע בדיקת שכרות באמצעות מכשיר הינשוף המשטרתי. הנהג הואשם בנהיגה בשכרות, ניסיון דריסת שוטר, סירוב לביצוע בדיקת ינשוף, נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח.

בעקבות שורת העבירות בהם הואשם, ביקשה התביעה המשטרתית מבית המשפט להטיל עליו עונש מאסר בפועל למשך תקופה ממושכת. פרקליטו של הנהג, עו"ד ראובן מלאך, טען כי היו לא מעט מחדלים במילוי הדו"ח המשטרתי - והגיע להסדר טיעון מקל.

השופט אבישי קאופמן קיבל את הסדר הטיעון של עורך הדין וגזר על הנהג שלושה חודשי עבודות שירות בלבד, וכן קנס של 1,500 ₪ בלבד.

"ככלל, שוטרים נדרשים לפעול בראש ובראשונה בהתאם להוראות החוק. בשלב השני הם לפעול בהתאם לנהלים וההנחיות של המשטרה" מסביר עו"ד ראובן מלאך ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, מבחינה ראייתית (בלעדיה לא ניתן להרשיע א.ש) צריך להציג את הראיות באופן שישכנע את בית המשפט באשמתו של נהג מעבר לכל ספק סביר.

"כששוטר אינו מציין במזכר שלו כי שמר על קשר עין רציף עם הנהג - זהו כשל ראייתי. כשלא מסביר לנהג למשל משמעות סירוב לנשוף בינשוף - זה כשל ראייתי. כשהמזכרים והדוחות אינם נרשמים בזמן אמת - זהו כשל. כך הרשימה יכולה להמשיך ולהתארך. די לסנגור בחלק מהמחדלים על מנת להגיע להסדר טוב עבור מרשו.

עו"ד מלאך מסביר עוד, כי "תמיד קיים הסיכוי/הסיכון כי אילו היינו מתחילים לשמוע ראיות בתיק נשוא תגובתי זו - ייתכן ואף היה אותו נהג מזוכה בשל כשלים כאלה ואחרים. כך נמצא האיזון הנכון לטעמי במקרה דנן. בשולי הדברים אציין כי זו מלאכתו של הסנגור וכשהציבור בוחר לבצע "משפט שדה" לאותו נהג (או אף לסנגורו) זה לא ראוי".
משטרה נהג ללא רישיון הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד