כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תיעוד דרמטי: המחבל שולף סכינים - ומחוסל

לאחר שמשרד החוץ הירדני האשים את ישראל כי "הריגתו הייתה מעשה ברברי", הופץ תיעוד וידאו דרמטי בו נראה המחבל סעיד עמרו מניף בשתי ידיו סכינים בניסיון דקירה של חיילי מג"ב בשער שכם • צפו

המחבל מניף סכינים בשתי ידיו
המחבל מניף סכינים בשתי ידיו

לאחר שמשרד החוץ הירדני האשים את ישראל כי "הריגתו הייתה מעשה ברברי", הופץ תיעוד וידאו בו נראה המחבל סעיד עמרו מניף בשתי ידיו סכינים בניסיון דקירה של חיילי מג"ב בשער שכם.

דוברת משרד החוץ הירדני סבאח א-ראפעי גינתה את ישראל על הריגתו ואמרה כי "מדובר באקט ברברי של צבא הכיבוש הישראלי". לדבריה, "סעיד עמרו נורה בכוונת תחילה ומת במקום. הוא היה חלק מקבוצת תיירים שנכנסה לרשות הפלסטינית במטרה לבקר בירושלים". עוד הוסיפה ואמרה "אנחנו ממשיכים לעקוב אחר הסוגיה כדי לעמוד על כל פרטי הירי מצד צבא הכיבוש".



בתגובה לדבריה, משרד החוץ הישראלי העביר לירדן תיעוד ניסיון הפיגוע, במטרה להמחיש להם כי האזרח לא נורה לשווא אלא ניסה לדקור את לוחמי משמר הגבול.

על פי ממצאי חקירת פיגוע הדקירה ביום שישי האחרון בשער שכם, עולה כי המחבל נכנס מירדן לישראל דרך מעבר נהר הירדן יום קודם לפיגוע. עם הכנסו לישראל נסע לירושלים, נכנס להר הבית ובהמשך לן באכסנייה ברובע המוסלמי בעיר העתיקה.

למחרת, ביום הפיגוע, התפלל בהר הבית, בהמשך יצא מהעיר העתיקה דרך שער שכם וכעבור זמן קצר נכנס חזרה באותה הדרך.

המחבל רכש סכינים בחנות בעיר העתיקה אותם החביא בבגדיו, זיהה את עמדת השוטרים והלוחמים המוצבים בכניסה לשער שכם כשסביבם גידור. התקרב לכיוונם כשבכל אחת מידיו מונפת סכין ותוך שהוא חודר את מתחם גידור השוטרים, מתקרב לכיוונם וקורא קריאות 'אללה ואכבר', הבחינו בו הלוחמים, זיהו את הסכינים שבידיו המונפות לעברם ונטרלו אותו.

במסגרת החקירה ובתיאום עם הגורמים המוסמכים, הועברה היום גופת המחבל לירדן דרך מעבר אלנבי.
שער שכם מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד