כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עשרות נלכדו בשריפה בבניין בירושלים • צפו

34 בני אדם נפגעו באורח קל בשריפה שפרצה בבניין מגורים בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. כוחות הכיבוי וההצלה חילצו עשרות לכודים, בהם גם ילדים • "ההגעה המהירה של כלל כוחות החירום מנעה אסון כבד" • נסיבות השריפה נבדקות • צפו בתיעוד

זירת האירוע, אמש (יונתן זינדל, פלאש 90)
זירת האירוע, אמש (יונתן זינדל, פלאש 90)

מעט לאחר השעה 22:00 (ראשון) פרצה שריפה באחת הקומות התחתונות מתוך תשע קומות בבניין ברחוב השח"ל בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, בו שהו דיירים רבים, בהם ילדים.

לפחות שישה צוותי כיבוי פעלו לחלץ עשרות נפגעים ובהם גם ילדים קטנים ותינוקות. מי שהזעיק את כוחות הכיבוי וההצלה הוא נהג אוטובוס קו 5 של אגד, שיצא מרמת בית הכרם לכיוון הר חומה, שעבר במקום והבחין בשריפה. הנהג הבחין באישה שצועקת "הבת שלי", הזמין את כיבוי האש וחילץ תינוקת בת חצי שנה מקומה שנייה. בנוסף, האוטובוס שימש כנקודת טיפול במספר נפגעים.



שלושים וארבעה בני אדם נפגעו באירוע באורח קל וטופלו במקום על ידי צוותי מגן דוד אדום ואיחוד הצלה, חלקם אף פונו לבתי החולים שערי צדק הסמוך ולבית החולים הדסה עין כרם והר הצופים בעיר.

"ברגעים הראשונים, עד לצבירת כוח מספיק של אמבולנסים ריכזתי את הנפגעים הראשונים באטובוס ששימש כתחנת ריכוז, ולאחר מיון ראשוני החלו אמבולנסים של מד"א לפנות לבתי החולים חלק מהנפגעים שנזקקו להמשך טיפול רפואי" סיפר מיכאל כהנא מתנדב צוות הצלה.

"נתקלנו בפעילות לוחמי האש שפעלו לחילוץ הלכודים כשבאורח נס כולם חולצו במצב קל" הוסיף דוד קריספל מנהל אגף מבצעים של איחוד הצלה. "יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים הענקנו טיפול לנפגעים חלקם ילדים שסבלו משאיפת עשן. אין ספק כי ההגעה המהירה של כלל כוחות החירום הכיבוי וההצלה מנעה אסון כבד עקב אופי האירוע".

נסיבות פרוץ השריפה בחקירה, אך על פי הדיווחים קדם לכך פיצוץ. גורמי עירייה סורקים את המבנה, בדגש לבדיקה באם ניתן לחזור לבתים.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)












שריפה כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד