י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקלב ל'בחדרי': יש ביקורת גם כלפי המנהלים

בראיון ל"בחדרי חרדים" משרטט ח"כ אורי מקלב את שלושת הקווים שמנחים את הח"כים החרדים בסוגיית סערת הסמינרים • "הבענו ביקורת על צורת ההתנהלות. מנהלי אגפים מכתיבים והולכים למשרד החינוך, מה זה הדברים האלו?"

ח"כ אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)

מנהלי הסמינרים החרדיים התכנסו הערב (ראשון) ל'כינוס דחוף' על מה שהוגדר "התערבות בוטה" של משרד החינוך בנהלי הסמינרים ובנושא קבלת תלמידות, וזאת בעקבות שלילת תקציבים על ידי משרד החינוך לחמישה סמינרים וכפי שפורסם לראשונה ודווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

מלבד מנהלי הסמינרים השתתפו בכינוס סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב אשר.

הח"כים החרדים הציגו בכינוס קו חדש שהפתיע את מנהלי הסמינרים - מלבד הגיבוי הכללי שנתנו הח"כים נגד התערבות משרד החינוך, הם השמיעו ביקורת קשה על מנהלי הסמינרים ועל העובדה שבגלל חוסר האחדות שלהם וההתנהלות השגויה – המצב כיום הוא שמשרד החינוך שלל תקציבים מהסמינרים השונים.

(גפני בכינוס איגוד הסמינרים. צילום: שוקי לרר)

בנוסף, השמיעו הח"כים ביקורת קשה על גורמים פוליטיים חרדים מהרשויות המקומיות שפועלים בשיתוף משרד החינוך לכפות את ההתנהלות על מנהלי הסמינרים, בין השמות שעלו במתקפה: סגן רה"ע ירושלים צביקה כהן.

בראיון ל"בחדרי חרדים" מציג ח"כ אורי מקלב את שלושת הקווים שמנחים את הח"כים החרדים בסוגיה, ואת המסרים שהועברו על ידם למנהלי הסמינרים הערב בכינוס החירום: גיבוי ברור נגד ההתערבות הקולקטיבית בכלל מוסדות החינוך החרדים, ביקורת על מנהלי הסמינרים על ההתנהלות השגויה וביקורת על גורמים חרדים ברשויות המקומיות שמשתפים פעולה עם משרד החינוך נגד מנהלי הסמינרים.

"לא יכול שזה מאבק של הסמינר הזה או של זה", אומר מקלב ל"בחדרי חרדים", "זה מאבק עקרוני, המאבק צריך להיות של כל מוסדות החינוך יחדיו, היום זה כאן מחר זה במקום אחר, צריך כאן התנהלות נכונה ובתנאי שיש כאן טוהר במאבק", אמר.

בראיון ל"בחדרי חרדים סיפר ח"כ מקלב כי "באתי גם להזדהות ולחזק אותם, אבל גם לבוא ולהגיד להם, אתם צריכים להסביר על מה אתם נאבקים, מה קרה היום, שאלתי גם שאלה אחת, מדוע אתם נזעקים רק כעת אחרי השימוע, הייתם צריכים להודיע לפני השימוע".

מקלב הוסיף כי "הבענו ביקורת על צורת ההתנהלות, לא יכול להיות המצב הקיים, בדברים העקרוניים מה ש'לא' הוא כל הזמן 'לא', אתם משחקים עם משא ומתן מול הרשויות כשהם לוחצים אתכם", הוסיף מקלב, "אמרתי להם - אתם מנהלי מוסדות נותנים מענה ל-90 אחוז מהתלמידות - אתם צריכים להיות שותפים למציאת הפתרונות גם ל-5 אחוזים שלא מקבלים מענה", הטיח מקלב במנהלים.

כאמור, מקלב תקף את הגורמים החרדים שמשתפים פעולה עם משרד החינוך נגד הסמינרים: "היום יש תחרות בין פקידים לאנשים פוליטיים מי יכופף את הסמינרים יותר חזק, זה לא מתחיל במשרד החינוך אלא הרבה קודם לכן, ממנהלי אגפים בחינוך ומראשי רשויות שמכתיבים והולכים למשרד החינוך, מה זה הדברים האלו?".

עיקר הביקורת בכינוס הופנתה על צביקה כהן – סגר"ע ירושלים, שמשלב ידיים עם משרד החינוך. שאלתי את מקלב, "האם שוחחת עמו בענין?", הוא השיב לי: "אני לא נותן לו הוראות, את הדין וחשבון הוא צריך לתת לעצמו, אני לא חושב שהדרך הנכונה היא ללכת למשרד החינוך ולפתור שם את הבעיות, אבל זה לא פוגם מזה שאני כואב את כאבם של הבנות, אני לא חושב שיש הרבה שיכולים להתחרות איתי על כאבם של הבנות שאין להם מענה או מוסד חינוכי", הוסיף ל"בחדרי חרדים".

למקלב היה חשוב להדגיש: "למרות הביקורת, הצגנו עמדה ברורה שהמאבק כאן הוא קולקטיבי ולא של מוסד אחד, לא יכול להיות שמישהו מבחוץ יכתיב לנו את ההתנהלות לא הפדגוגית ולא ההתנהגותית, גם לא ראש רשות וגם לא מנהל מחלקה חרדית", אמר.

"חשוב שידעו, שיש כאן נושא דתי ולא עדתי של התאמה רוחנית, לא יכול להיות שיש התערבות בנושא דתי. מי זה שיחייב? יש כאן נושאים חינוכיים, זה לא ברור שיש כאלו שלא מתקבלים בגלל נושאים חינוכיים?, כמו לדוגמא - הורים שלא רוצים היום לחתום על תקנות שאוסרות אייפון לא כשר, זה דבר שהוא לגיטימי, אבל צריך שזה יהיה שקוף ואמיתי", הוסיף ל"בחדרי חרדים".
אורי מקלב איגוד הסמינרים סערת הסמינרים ביקורת צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד