כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לפיד הישן והרע חוזר: דורש ליבה וחוק קלון

בנאום מול מאות פעילי "יש עתיד" חזר יו"ר המפלגה יאיר לפיד ותקף את הנציגים החרדים: "כשהכסף שלנו, מיליארדים, מחולקים בין מפלגות ועסקנים בהסכמים קואליציוניים מושחתים במקום ליוצאי צבא ולזוגות צעירים, זו הפרת חוזה. אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות שר"

יאיר לפיד (מרים אלסטר, פלאש 90)
יאיר לפיד (מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נשא אמש (ראשון) נאום פוליטי בהשתתפות מאות פעילי 'יש עתיד' בראשון לציון. בדבריו הבהיר לפיד כי שום דבר לא השתנה בדעותיו וכי לפיד החדש הוא לפיד הישן. מעבר לכך שביקר את מדיניות הממשלה הנוכחית, תקף לפיד את העדר לימודי הליבה במוסדות החרדיים ועקץ את שר הפנים אריה דרעי סביב 'חוק הקלון' שלא עבר בכנסת.

"מכל הדוגמאות של השנה האחרונה, אולי הדוגמא הכי בוטה, הכי מעליבה את האינטליגנציה של הציבור, היא ביטול לימודי המתמטיקה והאנגלית בחינוך החרדי", אמר לפיד, "אתם יודעים למה זה היה בוטה ומעליב? כי אותם פוליטיקאים שהצביעו השנה כדי לבטל את לימודי הליב"ה, הם אלה שהצביעו לפני שנה בעד לימודי הליב"ה. אותם פוליטיקאים אמרו לפני שנה, "אנחנו עושים צעד היסטורי, אנחנו נותנים הזדמנות למאות אלפי ילדים להשכלה, לפרנסה, לחיבור אל שאר החברה." ואותם אנשים, נתניהו, בנט, שטייניץ, שנה אחר כך, אמרו, "עכשיו אנחנו נעשה בדיוק את ההיפך. ניקח את ההזדמנות מהילדים האלה, נחזיר אותם אחורה, נמנע מהם פרנסה והשכלה וחיבור אל שאר החברה", המשיך לתקוף

לדבריו, "הם אפילו לא העמידו פנים שהם חושבים שזה טוב. הם רק אמרו, "אנחנו צריכים את זה בשביל לתחזק את הקואליציה." וכולם מקבלים את זה כאילו זו תשובה. כאילו זה משפט סביר. כאילו באמת התפקיד שלהם הוא לא חינוך, לא בריאות, לא החברה הישראלית, אלא להחזיק את הקואליציה. להחזיק את הג'ובים של עצמם. עולם הפוך - במקום שהמערכת הפוליטית תעבוד בשביל המדינה, המדינה עובדת בשביל המערכת הפוליטית. אנחנו את זה נשנה. את זה באנו לשנות!".

בנוסף אמר לפיד כי "בין האזרח למדינה מתקיים חוזה, החוזה מופר כל יום. כשהכסף שלנו, מיליארדים, מחולקים בין מפלגות ועסקנים בהסכמים קואליציוניים מושחתים במקום ליוצאי צבא ולזוגות צעירים, זו הפרת חוזה", לדבריו, "כשהפוליטיקה מפילה את "חוק הקלון" זו הפרת חוזה. מפני שזה לא מסובך, חוק הקלון הוא לא חוק מסובך, החוק אומר בפשטות אדם שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להיות שר, חבר כנסת או ראש עיר במדינת ישראל!".
יאיר לפיד חוק הליבה חוק הקלון אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד