י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הטרנד החדש: ריצוף עץ - הפרקט

זה אופנתי וזה יפה, אבל חשוב לדעת איך לבחור ואיך לתחזק • קבלו את המדריך המלא לרצפת הפרקט: כל הסוגים, כל הדרכים לשמר • ויש טיפים

הטרנד החדש: ריצוף עץ - הפרקט



פרקט, היינו ריצוף עץ, הוא ריצוף שבו השתמשו באירופה מאז ומעולם, והעניק להם מראה טבעי ואצילי. היום קיימים פרקטים מסוגים שונים, כמעט בכל בית. הם עמידים, קלים לניקוי ולתחזוק ויוצרים אווירה יוקרתית ונעימה.

ישנם סוגים שונים של רצפות פרקטים, ומחירם משתנה בהתאם לאיכותם, למידת הטבעיות (רמת המיון) של סוג הפרקט. כמו כן, גם לסוג העץ חשיבות רבה.

ישי זיכרמן, מנהל תחום הפרקט בחברת נגב, עושה סדר בבלגן ומעניק טיפים לשמירה וניקוי נכון של הפרקט:

תחום מוצרי הפרקט נחלק לשני חומרים עיקריים: פרקט עץ טבעי ופרקט למינציה (הבסיס של הפרקט הינו HDF והציפוי העליון תמונה של העץ ועליו שכבת הגנה קשיחה). ההבדלים העיקריים בין שני סוגי החומרים הינם: במראה, עובי המוצר, דרגת השחיקה ואפשרות חידוש המוצר לאורך שנים.

קיימים מספר רב של סדרות פרקט מסוג למינציה הנבדלים בגוונים, בדרגות השחיקה ובדוגמאות הגימור השונות, וכן פרקט עץ טבעי העשוי מחומרים טבעיים כגון עץ אלון, עץ אשור (בוק), עץ מייפל, עץ ליבנה ועוד.

כיום ישנה מגמה לרצף לפחות חדר אחד בבית בפרקט, חדר ילדים או חדר שינה. הפרקט יוצר תחושה של חמימות בחדר ומתאים לאקלים הישראלי. סוגי העצים הרבים יוצרים מגוון רחב של גוונים המתאים לכל צורת סגנון חיים כגון: עיצוב קלסי, מנימליסטי (יפני) כפרי וכדומה,

את הפרקט יש לרצף על משטח קיים. לכן קל להשתמש במוצר זה לשיפוץ מיידי, בגלל ההתקנה המהירה, שאינה מצריכה זמן המתנה לייבוש. כמו כן ניתן לפרק את הפרקט בקלות ולהחליפו בדגם אחר לאחר מספר שנים, או לחילופין אם עוברים דירה.

סוגי הפרקט:

עץ טבעי

פרקט עץ תלת שכבתי, שהשכבה העליונה היא השכבה של העץ הנבחר. מגוון העצים רחב ועלותו משתנה בהתאם לשכיחות העץ בעולם. בנוסף במידה והלוח עשוי משלוש רצועות עלותו נמוכה יחסית למוצר שהוא רצועה אחת (PLANK).


למינציה

פרקט הלמינציה הינו חיקוי של המוצר הטבעי. הלוח עשוי HDF ועליו מדפיסים את הדוגמא הנבחרת של סוג העץ. הדוגמאות היום כה משכנעות שכמעט לא ניתן להבדיל בין למינציה לעץ טבעי. את פרקט הלמינציה מומלץ לרצף בבית פרטי או במשרדים קטנים בפרקט שעוביו נע בין 7-8 מ"מ ושדרגת השחיקה שלו מינימום 3 או לחילופין 4.

דרגת השחיקה שומרת על מראה המוצר לאורך שנים. התקנת פרקט הלמינציה נעשה תמיד בשיטה צפה.

טיפים לשמירה ותחזוקת רצפת פרקט:

• לפני קניית רצפת פרקט, יש לבדוק היטב את החברה המספקת ולוודא כי היא מוכרת דיה ועובדת עם חברות בינ"ל וידועות שם.

• העץ הוא חומר "חי" ו"נושם" המושפע משינויים בטמפרטורה, ולכן חשוב להקפיד בעת ההתקנה על מרווח מספק שיאפשר לעץ להתרחב ולהתכווץ בהתאם למצב הטמפרטורה.

• יש להקפיד ולנקות את ריצפת הפרקט עם סמרטוט לח וסחוט היטב, ובחומרי ניקוי המיועדים לניקוי פרקטים בלבד.

• אחת לשנה כדאי לעשות "פוליש" וזאת רק לאחר ניקוי יסודי של הרצפה.

• כתמי לכלוך יש להוריד בעזרת סמרטוט רך וחומר מסיר כתמי עץ.

• פרקט מעץ מלא ניתן לחדש באמצעות שיוף הלכה הקיימת וציפוי הפרקט בלכה חדשה.

• במידה והפרקט בא במגע עם מים יש להקפיד לייבש את האזור למניעת יצירת כתמים והתנפחות העץ.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד