י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גיבוי לצביקה כהן מנשיא המועצת חכם שלום: "עושה שליחותו נאמנה"

מביתו של חכם שלום כהן מסרו הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיגה הרוחני של ש"ס מגבה באופן מוחלט את פעילותו של סגן ראש עיריית ירושלים בנושא בנות ישראל • דרעי: "מרן הרב אלישיב הורה לשלול תקציבים"

חכם שלום וצביקה כהן, צילום: יעקב כהן
חכם שלום וצביקה כהן, צילום: יעקב כהן

בעקבות הסערה בין ש"ס ל'דגל התורה' שפרצה אמש (א') בכינוס החירום של איגוד מנהלי הסמינרים, מגיבים מביתו של חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה ומגבים את סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, לאחר שהותקף על ידי גפני.

מבית נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר״ש כהן נמסר ל'בחדרי חרדים': ״צביקה כהן עושה שליחותו נאמנה. מרן ראש הישיבה הסמיך את צביקה לטפל בבנות ישראל והוא פועל אך ורק בהנחייתו ועל פי הוראותיו״.

הדברים החריפים נאמרים על רקע המתקפה על כהן מצידו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בכינוס החירום של מנהלי הסמינרים אמש, שאמר - "מה, צביקה כהן הוא בעל הבית על החינוך החרדי? היום הוא פה מחר הוא שם", כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

בנוסף, דרעי הגיב הבוקר לדברים החריפים שנשמעו מצד דגל התורה, קורא לשלום אך מבהיר שאף אחד לא יחשוב שסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן יותקף וימצא את עצמו ללא גיבוי ש"ס כולה.

דרעי אמר לדוד חכם ברשת מורשת כי - "אף אחד לא מתערב לא בתכני הלימודים ובהשקפה, יש כאן ענין פשוט ביותר צביקה ידידנו העובד והמסור לא עובד מטעם עצמו, נאבקנו קשה לקבל אחרי הבחירות את תיק החינוך בירושלים לא יכולנו להשלים שעשרות בנו נשארות בחוץ רק בגלגל שהחטא היחיד שלהם הוא שהם ספרדיות".

"דרשנו וקיבלנו והתמודדנו עם הבעיה הזו וברוך ה' , צביקה כהן לא עושה שום צעד לבד, שאף אחד לא יחשוב שהוא מתחיל עם צביקה כהן ויתמודדו אתו לבד, הוא נציג שלנו ושל מועצת גדולי התורה הוא נתייעץ כל פרט עם נשיא מועצת מרן חכם שלום, ואיתי. אנחנו בכלל לא רוצים להתערב בסמינרים, מי זה מנהלי הסמינרים עם כל הכבוד, הם מקלים כספים מהממשלה וכי הם מכניסים אגורה אחת הכיס שלהם? מה זה מוסדות פרטיים? עם כל הכבוד זה מוסדות ציבוריים".

דרעי סיפר כי "שרת החינוך לשעבר לימוד לבנת באה בזמנו להתייעץ בנושא עם מרן הגר"ש אלישיב זצ"ל שהיה איש הלכה נטו, הוא הקים את ועדת הרבנים בכדי לכוף את הסמינרים ולעשות סדר בדברים, הוא אמר לה שעל פי ההלכה היא צריכה לעצור את התקציבים לסמינרים שלא מקבלים בנות בגלל העדה שלהן, זה כספי ציבור וזה גזל.

"כולה מדובר על שלוש בנות מסינר מסוים שעשו את כל הבלגן ולא אגיד את שמו, בכל ירושלים מדובר על בסך הכול 10 בנות, יש ועדה בעירייה של אנשים שלנו שמשבצת כל בת לפי הרמה שלנו, אני מציע לחברי ביהדות התורה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא כל הזמן וזה כוחנו, אל תסחפו אחר למנהל סמינר כזה או אחר ותתקפו את השליח הנאמן והמסור שעושה את העבודה שלו".

דרעי הוסיף ואמר כי - "לא יכול להיות שבגלל כמה סמינרים שמתעקשים על מספר בנות קטן מאוד – נשבור כעת את כל השלום ושיתוף הפעולה ונתסיס את כל הציבור, חברה די מספיק. אני מכיר את ידיי גפני ואשר אנחנו עובדים ביחד, אני משוכנע שאם הם יבדקו את הדברים הם יראו שאין כאן שום התערבות".
צביקה כהן חכם שלום מועצת החכמים אפליה בסמינרים דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד