י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

רוסיה: היהודים עזרו לפוטין לנצח בגדול

כמחצית מהרוסים נמנעו מלהשתתף בבחירות - מה שלא מנע ממפלגתו של פוטין לעבור את 50% תמיכה, כולל היהודים

רוסיה: היהודים עזרו לפוטין לנצח בגדול

כמו תמיד בשנים האחרונות, פוטין ומפלגתו "רוסיה מאוחדת" זכו ברוב מכריע בבחירות לפרלמנט שנערכו אתמול (א) ברוסיה. "אני מאוד מרוצה מהתוצאות", אמר פוטין על רקע הידיעה שמפלגת האופוזיציה לא עברה את אחוז החסימה, ואילו המפלגות הלאומנית והקומוניסטית הגיעו למקום השני והשלישי.

מפלגת "רוסיה מאוחדת" זכתה הפעם ב54.2 אחוז, כאשר בבחירות הקודמות זכתה 'רק' ב-49 אחוזי תמיכה. המפלגה הלאומנית הגיעה למקום השני עם 15.3% תמיכה בלבד. המפלגה הקומוניסטית הגיעה למקום השלישי עם 14.9% מקולות הבוחרים, ומפלגת "רק רוסיה" צברה 8.1% תמיכה. מפלגות האופוזיציה הליברליות, שמביעות ביקורת על שלטונו של פוטין, לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה והסתפקו ב-5% מקולות הבוחרים.

רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר מצביע בבחירות.
הרב לאזאר מצביע בבחירות ברוסיה

הבחירות ברוסיה נערכו כשברקע המשבר הכלכלי שממנו סובלת רוסיה והמתיחות עם המערב סביב סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה והתמיכה בבדלנים במזרחה. על אף המצב, אחוזי ההצבעה בבחירות לפרלמנט ברוסיה היו נמוכים ועמדו על 47.8 אחוזי הצבעה בלבד, עם זאת, בקרב האוכלוסיה היהודית נרשמו אחוזים גבוהים יותר.

הרוסים אדישים למערכת הבחירות ומפקפקים בטהרתן וכמחצית מהם החליטו שלא לבוא להצביע, כך נטען בסקר שנערך יום לפני הבחירות לפרלמנט. עוד נטען כי 23% מהרוסים מוכנים למכור את קולם בעבור 5,000 רובל. פרשנים מציינים שהסיבה להיעדרות מהקלפיות היא שהרוסים לא מאמינים ביכולתם להשפיע.
ולדימיר פוטין בחירות רוסיה הרב לאזאר מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד