ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גפני: "אעתור לבג"ץ דרך זהבה גלאון"

הכנסת דנה על משבר הרכבת וח"כ אורי מקלב עקץ את גרמן מ'יש עתיד': "לאן נעלמה רוח ההתנדבות של יש עתיד?"

גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למרות 50 חתימות חברי הכנסת שנאספו במסמך הבקשה לכנס את המליאה לדיון פגרה בנושא עבודות הרכבת בשבת, הנוכחות במליאה לא הייתה מהמרשימות, בלשון המעטה.

חברי האופוזיציה הגישו ארבע הצעות שעסקו בנושא חילולי השבת על ידי 'רכבת ישראל' ובהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס בדיון בתגובה לעתירת מרצ והעומדת בראשה נגד הפסקת העבודות בשבת על ידי נתניהו, "אני מבקש לדעת האם מרצ נוסעת לצפון גם ביום ראשון הבא כשיהיו עבודות ברכבת. אבל מה שאני רוצה לשאול זה איך זהבה גלאון, מה שהיא מבקשת מבג"ץ היא מקבלת? אם אני הייתי עותר לבג"ץ על דבר שלא קיים הוא היה זורק אותי מכל המדרגות אבל לזהבה גלאון הוא מוציא צו מניעה. בפעם הבאה שאני ארצה לעתור לבג"ץ אני אעשה את זה דרך זהבה גלאון", אמר.

ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון כי "אין לי טענות לאופוזיציה. יש לי טענות לכלי התקשורת שהתגייסו ליצור פאניקה לאומית סביב נושא השבת, כשאזרחי ישראלי עומדים יום יום שעות בתחבורה הציבורית. במקום לבוא ולחזק את התחבורה הציבורית מדברים על השבת. אף אחד לא קם וזעק על זה שמשביתים את הרכבת לשמונה ימים. צבועים בתקשורת שאתם לא מעלים אף פעם את הבעיות בתחבורה הציבורית אבל כשזה הופך לנושא השבת כולם מתעסקים בזה".

גם ח"כ יעקב אשר נשא דברים בכינוס הפגרה בעניין השבת ואמר כי "תהיו הוגנים, כשההסתדרות השביתה את הרכבת לא קמה קול זעקה, אם ישראל הייתה מארחת אולימפיאדה היו משתקים את התחבורה למשך שבוע". לדברי אשר, "לא ניתן לעשות סיבוב על השבת, לא נכפה עליכם לשמור שבת, אבל לא ניתן לכם להפוך את השבת ליום חול נקודה".

לסיום, ח"כ אורי מקלב פנה לח"כ יעל גרמן מ'יש עתיד' ושאל אותה: "איפה החפ"ק וההסעות לחיילים? להיכן נעלמה רוח ההתנדבות שלכם, השבוע כשהרכבת מושבתת?", עקץ מקלב.
שבת גפני מקלב יש עתיד מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד