ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ח"כ אשר תובע: פתרון למצוקת המשפחתונים

עוד אמר שר הרווחה כי ועד שנה"ל הבאה יוקמו 300 מעונות חדשים ויוסדר מעמדן של המטפלות • ח"כ יעקב אשר: דרוש פתרון לחוסר התקינה במשפחתונים עוד בשנה"ל הנוכחית

אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הכספים וועדת העבודה והרווחה קיימו היום (ב') דיון משותף בהשתתפות השר חיים כץ בהצעה לסדר של ח"כ אשר על המחסור במשפחתונים המונע מאימהות לילדים לצאת לעבוד ובנושא מעמדם ושכרם של מטפלות המשפחתונים.

בתחילתהדיון סקר ח"כ גפני את הדיון הקודם שנערך בוועדת הכספים בנושא העברת התקציב ממשרד האוצר, ח"כ אשר הציג את המחסור הנוכחי לכ-450 משפחתונים, מחסור הנובע מאי עדכון התקציב כבר ארבע שנים, כשניתן לפתור את המצוקה בהעברה תקציבית של כ-30 מיליון שקלים. שר הרווחה חיים כץ הבטיח ללמוד את הנושא ולמצוא פתרון מהיר לנושאים שהועלו.

עוד הודיע שר הרווחה כי עד שנה"ל הבאה יוקמו 300 מעונות יום חדשים לילדי אימהות עובדות ברחבי הארץ, מספר גדול זה של מעונות חדשים יספיק לכ-25,000 ילדים נוספים ובכך תופחת מצוקת המקום במעונות היום וכן יבוצע עדכון לשכר המטפלות במעונות, כששכרן הבסיסי יעמוד על כ-5,400 ₪, והעדכון יהיה בתקצוב של משרד האוצר ולא על חשבון המעסיק.

המחסור במשפחתונים בולט במיוחד ברשויות החרדיות שם יש מאות ילדים הנמצאים ברשימת המתנה להתקבל למשפחתון, כשאין אפשרות לתת להם מענה מחוסר תקציב לפתיחת מסגרות חדשות, מצב זה יוצר חסם לאימהות לצאת לעבודה כשאין סידור הולם לילדיהן, או לחלופין מאלץ אותן לפנות לפתרונות חלופיים ללא פיקוח ובקרה. הנושא עלה לסדר היום בהצעות לסדר שהגיש ח"כ אשר במליאה ובוועדות הכנסת השונות.

ח"כ אשר הודה בוועדה לשר הרווחה שלקח את הנושא החשוב הזה לתשומת ליבו ואמר כי "תוספת מעונות יום לשנה"ל הבאה היא חשובה והכרחית, אולם דרוש פתרון מיידי למצוקה עוד בשנה"ל הנוכחית, תוספת תקציב עבור משפחתונים זהו פתרון מהיר וזמין אשר אינו דורש בינוי וכד', יש החלטה של ועדת הכספים על העברה תקציבית משותפת למשרד האוצר והמשרד המופקד על המשפחתונים, ובכך נוכל כבר בשנה זו לאפשר לאימהות רבות לצאת לעבוד כשיש לילדיהן סידור הולם וראוי".

יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף אמר כי הוא מקבל את בקשת השר לקיום דיון נוסף שבו השר יציג בפניו הועדה את הפתרונות למצוקת המשפחתונים ומעונות היום.
יעקב אשר שר הרווחה משפחתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד