י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסכסוך המתוקשר הסתיים: חיים כהן ואריה דרעי עשו סולחה

השלום הספרדי בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': חיים כהן, המחזיק גם בשליטה חלקית ב'קו עתונות', ושר הפנים אריה דרעי סיימו את הסכסוך המתוקשר ביניהם • הסיפור המלא

חדש ימינו כקדם: כהן עם דרעי. צילום: יעקב כהן
חדש ימינו כקדם: כהן עם דרעי. צילום: יעקב כהן

חיים כהן ודרעי - כבר כן: אחד הסכסוכים המתוקשרים ביותר בתקשורת החרדית הסתיים בשבוע האחרון בחשאיות ומתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים". חיים כהן, נהג הרב אפרתי שאף הפך לנהג הגרי"ש אלישיב זצ"ל וכיום מבעלי השליטה ב'קו עתונות', ושר הפנים אריה דרעי – יישרו את ההדורים ביניהם ושוחחו זה עם זה.

השיחה התקיימה לאחר חודשי מתיחות קשים מאוד, באמצעות מתווך שעמל על הגישור. מה בדיוק נסגר בין השניים לא ידוע, אך הם שוחחו טלפונית לאחר ניתוק ממושך, שבשיאו פרסם כהן מאמרים חזיתיים נגד דרעי מעל גבי גיליונות רשת קו עיתונות דתית, לאחר שכהן הצטרף לבעלי השליטה ברשת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שיחת הטלפון בין השניים התקיימה כבר בשבוע שעבר, וכי השניים סיכמו ליישר את ההדורים ולפתוח דף חדש, שיכלול גם שיתופי פעולה בין ש"ס לעיתון.

הקשר בין השניים היה קרוב מאוד במשך השנים, ועל כן גבות רבות הורמו כשפרץ הסכסוך המתוקשר. כהן גיבה את דרעי ופעל עבורו בתקופות הקשות שלו, ובין היתר קירב אותו לגרי"ש אלישיב זצ"ל – דבר שגרם בסופו של דבר לחזרתו של דרעי לפוליטיקה ולהנהגת ש"ס.

הקרע בין השניים היה כל כך משמעותי, שאף אחד מהמעורבים לא הסכים לומר בקול ברור את הסיבה לכך. אולם השמועות מספרות על סיבות שונות ומשונות.

אחת הגרסאות טוענת שדרעי זעם על כהן בעקבות ניסיונותיו לכאורה לסגור דיל מעל ראשו ומאחורי גבו ולהריץ את סגן רה"ע ירושלים צביקה כהן לראשות העיר, מבלי לסכם ולתאם זאת עמו.

סיבה נוספת שהוזכרה, היא אכזבתו של כהן מדרעי, שבעקבות וטו שהוטל מבתי אחד מגדולי ישראל על כהן, נמנע דרעי מלשתף עמו פעולה.

על פי מקורות שונים נראה כי דווקא ניתוק היחסים השונים והפסקת שת"פ בין גורמים בש"ס ל'קו עתונות' היא זו שהיוותה את נקודת השבר שהביאה בסופו של דבר לשלום המיוחל.

מלשכת דרעי ומטעמו של חיים כהן לא נמסרה תגובה.
חיים כהן אריה דרעי סכסוך הרב אלישיב קו עתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד