כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מרגי טוען: משרד החינוך מפלה חרדיות לרעה

מורות חרדיות בוגרות סמינר בית יעקב פוטרו מעבודתן במשרד החינוך רק בשל העובדה שהן חרדיות • ח"כ מרגי למנכ"לית משרד החינוך: "מדובר במשאב ציבורי ולא נכס פרטי של מאן דהוא. לא אקבל שום הסבר של מורה או גננת שפוטרו בשל העובדה שהן למדו בסמינר חרדי"

מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם משרד החינוך מפלה עובדות הוראה רק בשל היותן חרדיות?

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך, שיגר היום (ב) מכתב למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן בעניין. במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מאשים מרגי: "לאחרונה התקבלו בלשכתי מספר פניות של עובדות הוראה שהופלו לרעה רק בשל היותן חרדיות. חלק מהמקרים זכו לפרסום בכלי התקשורת וחלקן העדיפו לפנות בכתב ללשכתי".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במספר מקרים בהם בוגרות סמינרים של 'בית יעקב' התקבלו למשרות הוראה בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי ונקלטו כעובדות משרד החינוך, אלא שמפקחות החינוך הממלכתי דתי העדיפו לסיים את העסקתן של אותן מורות או גננות רק בשל היותן בוגרות סמינרים חרדים.

ח"כ מרגי הוסיף וכתב: "אדגיש שמדובר בעובדות הוראה מקצועיות, מסורות ובעלי הכשרה אקדמית זהה בדיוק לאותה הכשרה אקדמית שאותה עוברים במגזר הדתי לאומי או החילוני. אלא שהחינוך הממלכתי דתי המתהדר בסובלנות, בפתיחות ובקבלת השונה מעדיף לשמר את מערכת החינוך שלו רק לבני המגזר שלו ולא לאפשר לבעלי רקע שונה ללמד במוסדות החינוך שלו".

"אדגיש", הוסיף מרגי, "החינוך הממלכתי דתי הוא חינוך ציבורי. מדובר במשאב ציבורי ולא נכס פרטי של מאן דהוא. לא אקבל שום הסבר של מורה או גננת שפוטרו בשל העובדה שהן למדו בסמינר חרדי. אני חש שמדינת ישראל מדברת בשני קולות. מחד היא עושה רבות לשילוב החרדים בתעסוקה, באקדמיה, בצבא ובחברה בכלל, מאידך היא מפלה אותם ודואגת שלא יוכלו לעבוד במשרד החינוך".

יצוין, כי בכוונת ח"כ מרגי לקיים דיון בנושא במהלך מושב החורף ומפקחים שהיו מעורבים בנושא יזמנו לוועדה.



סמינרים הוראה בתי ספר חינוך ממלכתי יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד