י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איפור של חורף?- יש דבר כזה?

ירין שחף מנפץ מיתוסים: מי אמר שבחורף צריך דווקא מיק אפ מוצק?! מסקרה אמידה במים?! צבעים שונים?! • וגם: אל תמהרו להתפתות למבצעי 1+1...

איפור של חורף?- יש דבר כזה?
יעקב נחומי



החורף כאילו כאן - גשם אין. מבחינת חברות הקוסמטיקה והאיפור את "חייבת" להצטייד במוצרים החדשים לעונה. הן יעשו הכול כדי שתושיטי יד לארנק באמתלה של: "מראות וצבעי העונה החדשים לצד טכנולוגיות וטכניקות איפור מתקדמות, לצד קולקצייה עדכנית וטרנדית..." ועוד כהנה וכהנה סופרלטיבים מפוצצים ומפתים.

ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר לאיפור מקצועי מסביר: "בניגוד לאירופה, כאן אין כמעט הבדלים בין איפור חורף לקיץ. כל המושג הזה של איפור עונתי הוא המצאה שיווקית שאין לה מקום באזורינו".

רגע לפני 'המבול', ירין שחף עושה סדר במגירת האיפור ומפריך 6 מיתוסים של חורף.

סיפור כיסוי

בחורף יש לעבור לכיסוי במיק אפ מוצק.

לא בהכרח: מה שטוב לאחת, לא בטוח שטוב לאחרת. מייק-אפ בוחרים אך ורק לפי סוג העור (שמן, יבש, מעורב). המייק-אפ נועד להקנות לפנים מראה אחיד. אם לא סובלים מבעיות מיוחדות (פצעים, כהויות, כתמים ועוד) ניתן בהחלט להשתמש בעונת החורף במייק-אפ נוזלי - יש לו כיסוי טוב, הוא עדין ולא מכביד על עור הפנים.

מייק-אפ מכל סוג אחר: מוצק, קרמי או עם פודרה יתאים רק אם יש בעיות מיוחדות בעור שזקוק לכיסוי.

שפתיים סדוקות ולחיים סמוקות

בחורף הרוחות הקרות מייבשות את השפתיים. אלה מאבדות מהלחות הטבעית והופכות למחוספסות וסדוקות. בכדי לשמור על לחות השפתיים, מורחים קרם לחות המיועד לשפתיים.

כל השפתונים מכילים קרם לחות המגן על אזור עדין זה מייבוש ומפני חום וקור. במידה והיובש קיצוני ,קרם הלחות של הפנים יכול לשמש בקלות גם לשפתיים.

בחורף עוברים לסומק במרקם קרמי: אם משתמשים בקרם לחות כבסיס לאיפור אז מיותר לרכוש "סומק קרמי". מעבר לכך שהוא יקר בהרבה, הוא מכיל גם חומרי שימור. ככלל, מוצרי איפור שאינם אבקתיים משופעים בחומרי שימור כדי למנוע קילקול על ידי מיקרו-אורגניזמים וירידה ביעילות המוצר עקב חמצון. סומק במרקם אבקתי אינו נספג בעור ובמקביל קל ונוח להסרה. תכשירי איפור אבקתיים מכילים פחות חומרים משמרים וכך מטיבים עם בעלות עור רגיש בחורף.

זהירות, צבע טרי

גוני העונה של החורף.

אין דבר כזה "צבעי העונה"! טרנד לא מתחלף כל שלושה חודשים. אין צורך לרכוש בכל עונה עוד ועוד צלליות.

חיי המדף של הצללית הם ארוכים יחסית - עד שנה וחצי. גם המיתוס שבחורף עוברים לגוונים כהים כבר נעלם מהעולם. צלליות מתאימים לצבעי הבגד או לצבעי העיניים.

עין בעין - בחורף עוברים לשימוש במסקרה שחורה עמידה במים מסוג "ווטר פרוף" כדי שהגשם לא ימיס וימרח.

מי שישמע את זה, יחשוב שאנחנו מדינת מוכת גשמים ושיטפונות. חבל על ההוצאה המיותרת. מסקרה עמידה במים משמשת בעיקר לכלה ביום חופתה, שהסיכוי שתזיל דמעות הוא גדול והמסקרה עלולה להימרח וליצור כתמים.סביב העיניים.

חיסרון נוסף: חומרי איפור עמידים במים מתקשים על הפנים ונדרש זמן רב כדי להסירם לפני השינה. המסקרה הרגילה מתאימה גם לעונת החורף והיא יוצרת מראה עשיר ומלא לריסים, ומספיק טובה להדגשת המראה הקליל והטבעי.

גשם של מבצעים

רק בחורף מקבלים אחד פלוס אחד חינם, 60 אחוזי הנחה ועוד ...

רגע לפני סוף השנה האזרחית, חברות הקוסמטיקה יציעו לך שלל מבצעים "דרמטיים" והכל כדי להגדיל את מחזור המכירות השנתי, שנייה לפני שהשנה חולפת.

רק שהם לא זכרו דבר אחד לספר לך: לכל מוצר יש חיי מדף (לדוגמא: שפתון - חצי שנה בלבד).

בנוסף, האם את באמת זקוקה לאותו גוון צללית פעמיים? הסיילים הגדולים יכולים לעלות לך ביוקר אם לא תקראי שורה אחת קטנה: תאריך התפוגה.

ירין שחף, מנהל בית הספר לאיפור, מספר 1בארץ



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד