כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מקלב: "לא יעלה על הדעת לקצץ ב"צילה"

ח"כ אורי מקלב שיגר פנייה דחופה ליו"ר הוועדה לזכויות הילד בה דרש לבטל את כוונת משרדי האוצר והחינוך לקצץ בתוכנית צילה בבתי הספר: "לא יעלה על הדעת שהתכנית תקוצץ והעלות תושת על ההורים"

ח"כ אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ אורי מקלב (הדס פרוש, פלאש 90)

סערת הצהרונים שנחשפה ב"בחדרי חרדים" מסרבת לרדת מסדר היום: ח"כ אורי מקלב שיגר הערב (שני) פנייה דחופה ליו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון, בה דרש לבטל את כוונת משרדי האוצר והחינוך לקצץ בתוכנית צילה בבתי הספר.

לדברי מקלב: "לא יעלה על הדעת כי התוכנית שהפעלה בהצלחה ונתנה מסגרת הולמת לתלמידים עד השעה 16:00 דבר שהביא לשיפור ניכר במערכת לכלל האוכלוסיות, תקוצץ ועלות ההפעלה תושת על ההורים, מה שעלול לגרום לעזיבת התוכנית אצל תלמידים רבים".

על פי התכנית של משרדי האוצר והחינוך, התכנית תקוצץ בסכום של 75 מיליון שקל ואלו פערי התקציב יגיע מהעלאה משמעותית בתשלום ההורים.

תכנית ציל"ה, אשר מיועדת לתלמידים בגילאי 3-8 בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך, מאפשרת להם להשתתף במסגרת הלימודים והצהרוניות עד השעה 16:00 מידי יום, בכך מתאפשר לתלמידים אלו לקבל ארוחה מזינה ועזרה בהכנת שיעורי הבית וכדומה, והן להוריהם להשתלב בשוק העבודה בכך שיוכלו לעבוד בשקט עד שעת סיום יום העבודה.

התוכנית שכבר פועלת משנת הלימודים תשע"ד זוכה להצלחה גדולה, ולהשתתפות של רוב הילדים במסגרת זו, ומסייעת רבות בהתפתחותם החינוכית ובצמצום הפערים בין כלל האוכלוסיות.

כזכור, בעקבות בדיקת "בחדרי חרדים" ירד הנושא מסדר היום של הממשלה אתמול, ושר הפנים אריה דרעי התחייב לשר החינוך נפתלי בנט להשיג 18 מיליון שקל נוספים בכדי לפתור את המצוקה.

כאמור, מקלב מדגיש כי "למותר לציין את הפגיעה המשמעותית בהעלאת שכר השתתפות התלמידים הצהרונים באופן דרמטי דבר אשר יביא בסופו של עניין להוצאת תלמידים רבים ממסגרות ציל"ה בהתחשב שהוריהם לא יוכלו לשאת בנטל הכלכלי המושת עליהם מלבד זאת שוב נחזה בפערים ההולכים ומעמיקים בין תלמידים מבתים בעלי קשיי יכולת לתלמידים מבתים משכה סוציואקונומית גבוהה, ויחזק שוב את המגמה של חינוך לעשירים בלבד ולא חינוך לכל".

בסיום מכתבו מבקש מקלב לכנס את הוועדה לזכויות הילד, לדיון דחוף עוד בימי הפגרה, בכדי לבחון את הצעדים המתבקשים בשביל לעצור כוונה זו.
צילה צהרונים אורי מקלב קיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד