י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משרד הבריאות בוחן את 'שיטת גרין' לכוויות

בעקבות מקרה של ילד שאושפז בבית החולים לאחר שטופל באמצעות "שיטת גרין" לכוויות, משרד הבריאות בוחן את חוקיות השימוש במשחה הפופולרית בקרב המגזר החרדי. במסגרת החקירה עוכב המטפל נח קליין מבני ברק הנחשד בהתחזות לרופא וברוקחות ללא תעודת משרד הבריאות • כל הפרטים

אילוסטרציה (KEREN FREEMAN/FLASH90)
אילוסטרציה (KEREN FREEMAN/FLASH90)

בעקבות מקרה של ילד שאושפז לפיקוח בבית החולים למשך מספר ימים, לפני כשבועיים וחצי, לאחר שטופל באמצעות "שיטת גרין" לכוויות, משרד הבריאות בוחן את חוקיות השימוש במשחה הפופולרית מאוד בקרב המגזר החרדי, שלטענת רבים מסייעת מאוד לטיפול וריפוי כוויות ללא השארת צלקות. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

יצויין, כי השיטה פותחה על ידי הגברת חיה גרין מירושלים, ואנשים בריכוזי הציבור החרדי לומדים ממנה את המרכיבים, אולם יתכן וכל אחד מהם יוצר אותה בשיטה מעט שונה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במסגרת החקירה הגיעו בתחילת השבוע שעבר חוקרי משטרה של משטרת מרחב דן לביתו של נח קליין בבני ברק כשבידיהם צו חיפוש, החרימו את חומרי הטיפול ועיכבו אותו לתחנת המשטרה שם הוא נחקר פחות משעה. הוא נחשד בהתחזות לרופא וברוקחות ללא תעודת משרד הבריאות.

בתום החקירה שוחרר קלין לביתו כאשר הטלפון האישי שלו נותר במשטרה, ונלקחו ממנו המשחות, בשווי עשרות אלפי שקלים, לבדיקת משרד הבריאות. יצויין, כי הילד שאושפז שוחרר זה מכבר לביתו במצב טוב.

בבתי החולים משתמשים לכוויות בשיטת הרפואה הקונבנציונלית, טיפול תרופתי על מנת לרפא את הכוויה. על מנת להחזיר את העור לקדמותו, מבצעים השתלת עור ולעיתים גם טיפולים פלסטיים.

לעומת זאת, שיטת גרין היא בשיטת הרפואה האלטרנטיבית, כאשר הטיפול בריפוי הכוויה, משליך גם על ריפוי העור ומניעת צלקות. השיטה מוכרת מאוד בקרב המגזר החרדי וגם במגזר הכללי. יצויין, כי בבתי החולים מתנגדים לשיטה זו, אך לא מעט פעמים אחיות ממליצות (בשקט) למטופלים להתעניין במשחת גרין וממליצים עליה.

כאמור, לאחר שנחקר במשך פחות משעה, שוחרר קליין לביתו בערבות, וזאת כאשר החשד להתחזות לרופא ככל הנראה נשלל. כעת, ממתינים במשטרה להכרעת משרד הבריאות בנושא, שבודק את חוקיות השיטה, מה שיכול להשפיע דרמטית על כלל המטפלים החרדים בשיטה הזו.

למרות בדיקת משרד הבריאות, רבים במגזר החרדי נעזרים בשיטה. עובד בבית דפוס בבני ברק, שסבל מכוויות, סיפר ל"בחדרי חרדים" על השיטה: "אני עובד בבית דפוס בבני ברק. חודש לפני חג הפסח במהלך עבודה שגרתית, נכוותי קשות מאחת המכונות המוגדרת דרגה ג'.

"הכאבים היו גדולים מאד. עזבתי את הכל, רצתי לקופת חולים. בקופת חולים מרחו לי משחה ששמה סילוורול. אמרתי לאחות שזה לא מרגיע לי את הכאב העצום שאני מרגיש, אבל לא היה להם יותר מידי את האופציות לעזור לי".

לדבריו, "שאלתי חברים מי יכול לעזור לי בנושא. הפנו אותי לר' נח קליין. מיד התקשרתי אליו והתחלתי במסכת הטיפולים, הכוללת קילוף העור שנכווה ומריחת משחות מיוחדות. כך במשך חודש עברתי טיפולים וברוך השם הגעתי לליל הסדר עם כף יד נקיה לחלוטין בלי צלקות בכלל".

לסיום הוא אומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי "הטיפולים עברו בעדינות ובמקצויעות רבה שאי אפשר לתאר. הייתי בטוח שישאר לי צלקת לכל החיים, וברוך השם הקב"ה שלח לי את השליח הטוב ר' נח קליין, ומאז חזרתי לעבודה בשלווה".
רפואה אלטרנטיבית רפואה קונבנציונלית משחת גרין טיפול בכוויות נח קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד