כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב עובדיה בכה - ופרס נבהל • עצרת סליחות

בעצרת סליחות של 'אל המעיין' נשא דברים חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף שסיפר על הקשר בין אביו לנשיא המדינה לשעבר

הרב עובדיה בכה - ופרס נבהל • עצרת סליחות

מאות השתתפו אמש (ב) בעצרת התעוררות שנערכה על ידי תנועת אל המעיין בהיכל ביהמ"ד יחווה דעת, בהשתתפות נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הראש"ל הגר"י יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף.

הגר"ד יוסף עורר בדבריו את הציבור מאימת יום הדין וסיפר על תפילת יום הכיפורים של אביו מרן זיע"א: "אני זוכר בשנת תשמ"ה ראש הממשלה היה אז שמעון פרס ה' ישלח לו רפואה שלמה. הבית שלו היה קרוב לבית הכנסת של אבי מורי זצוק"ל. כחמש דקות הליכה. בערב יום כיפור הוא צלצל לאבי מורי וביקש לבוא להתפלל איתו ביום כיפור. מו"ר אבי אמר לו בסדר, השליח ציבור היה אבי מורי בעצמו, היה לו קול נעים מאד עם הרבה תחנונים, ואז מרן התפלל ואחרי העמידה נוהגים לומר כמה פסוקים ואח"כ אומרים סליחות אז כשהתחילו את הסליחות מרן בכה ובכה, ממש מירר בבכי. שמעון פרס הסתכל ואמר לי זה לא יאומן. באמת הוא בוכה? רבש"ע מה הוא כבר עשה? עניתי לו אדרבה ואדרבה ככל שבן אדם גדול יותר הוא מבין מה זה עומק הדין כמה צריך לפחד מהמשפט של הקב"ה".

הגר"ד הוסיף כי בעת פטירת אמו ע"ה אשת מרן זצוק"ל. "מרן היה יושב ובוכה ודיברנו איתו על כך, אמר לנו מרן 'היא עכשיו עומדת בפני דין בפני משפט אצל הקב"ה איזה פחד איך לא אבכה'. זה גדולי ישראל הם ידעו מה זה יום הדין. כמה אנחנו צריכים להתעורר ולפחד מאימת הדין הנורא". סיים הגר"ד והודה למנכ"ל אל המעיין הרב משה אילוז על ארגון העצרת.

בדברים שנשא הגר"ש כהן עורר את הציבור לקראת יום הדין וקרא לבעלי הבתים להקפיד לקבוע עיתים לתורה, "הקב"ה ריחם עלינו ונתן לנו חודש שלם להתכונן ליום הדין. אצל הנשר כתוב "כנשר יער קינו". לפני שהנשר מגיע לקן שלו הוא מזעזע קצת את העצים מסביב לרמוז לגוזלים שלו שהוא מגיע ושלא יבהלו פתאום כשיראו אותו. כך הקב"ה נתן לנו את חודש אלול כדי שנתעורר לפני יום הדין. הדרך היחידה להתקרב להקב"ה זה ע"י התורה. גם בעלי בתים שעובדים מוכרחים לקבוע עיתים לתורה, לא צריך לחכות לעצרת להתעורר. כל אחד צריך להתעורר מעצמו לקראת יום הדין". סיים הגר"ש.

בסיום נערכה קבלת עול מלכות שמיים כשמשם המשיך הציבור לאמירת הסליחות ברחבת הכותל באוטובוסים שאורגנו ע"י אל המעיין.





















































עצרת סליחות הרב דוד יוסף שמעון פרס חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד