י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"חרדים הפסידו מליונים. והחברות מרוויחות"

חברות הפורקס, המפתות להשקיע בחלום התעשרות מהיר - עולות שוב לכותרות • תביעה שגיבשו חרדים היא כתב אישום חריף נגד החברות • בפנים: איך עובדת השיטה?

כמו הימורים. דירת הימורים בבני ברק. צילום ארכיון
כמו הימורים. דירת הימורים בבני ברק. צילום ארכיון

שיטות הפעולה של חברות הפורקס בישראל, עבדו בשנים האחרונות עם מנוע טורבו. אנשים רבים התפתו למלכודת הדבש והפסידו את כל הונם. בינהם גם רבים מהציבור החרדי. הכסף המהיר והפיתוי הזמין למה שהוגדר כ-'שיטת הרווח הקלה ביותר', גרמו לרבבות אנשים להשקיע את מרב כספם וחסכונותיהם בחברות שונות הקיימות בארץ ובעולם.

איך עובדת השיטה?

המושג FOREX בא מהשפה האנגלית ומשמעותו מסחר במטבע חוץ מט"ח. מסחר במטבע חוץ היא פעולת החלפה של מטבע אחד במטבע אחר על מנת להרוויח משינויים בשערי המטבעות שינויים של דקות ספורות, שעות, ימים או תקופה ארוכה יותר.

כך למשל, נצא מנקודת הנחה שהשווי של האירו יעלה לעומת הדולר האמריקאי. ניקח איפוא סכום של 1,000$ ונקנה בהם אירו, כשהשער יעלה האירו שקנינו יהיה שווה יותר מ-1,000$.כלומר שנמכור את הסכום הנ"ל בערך הדולרי שלו, הכסף יהיה שווה יותר ונהיה איפוא ברווח בפועל.

חברות הפורקס השונות בארץ מבטיחות רווחי ענק אבל את המידע האמיתי הם מסתירים מהמשקיעים. הסיכון הגדול בהפסד הכסף.

בימים האחרונים מתארגנת תביעה ייצוגית נגד אחת מחברות הפורקס, 'איזי פורקס'.

התחקיר המלא, שנחשף בערוץ 10, מעלה כי התביעה נגד החברה מתבסס על הקלטה שביצע סוכן סמוי בעת שיחה עם נציגי החברה בה נחשף הטיעון העיקרי כי הדילר המנהל את השקעות הלקוח מרוויח כסף רב ברגע שהלקוח מפסיד.

שמואל רוזובסקי, חרדי, תושב בני ברק, אחד מהתובעים נגד החברה אמר במהלך התחקיר: "אני מכיר אנשים שהפסידו אפילו שני מיליון שקלים מהמגזר החרדי, אנשים הפסידו סכומים אסטרונומיים".

רוזובסקי אף טוען, כי ישנם עשרות אברכים חרדים שנפלו בפח של חברות הפורקס בעיקר של אותה חברה המדוברת, נגדה הוא מקיים את התביעה. לטענתו, ארגוני הצדקה וקופת העיר יסרבו לעזור בהוראת הרבנים לאותם אברכים שנפלו בפח אצל החברות.

בחברת "איזי פורקס" מסרו בתגובה לערוץ 10, שם כאמור התפרסם התחקיר המלא, כי מאחורי התביעה לא עומדים אנשים תמימים, אלא משקיעים ממולחים שבמשך תקופה ארוכה השקיעו בעשרות רבות של עסקאות מט"ח וגם הרוויחו כסף רב. "רק כעת, אחרי שהמזל הפסיק לשחק לידם, הם מנסים לסחוט את החברה. איזי פורקס היא חברה בינלאומית מובילה המנוהלת על פי כללי הרגולציה המחמירים בעולם ואין בכוונתה להיכנע לניסיונות סחיטה אלה. הדברים יתבררו בבית המשפט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד