ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לקראת החגים: גפני דואג לאספקת מיץ ענבים

ועדת הכספים אישרה העלאת מכסת היבוא הפטורה ממכס של מיץ ענבים המובא מארה"ב ומאירופה

חרדי אורז בקבוקי מיץ ענבים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
חרדי אורז בקבוקי מיץ ענבים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

לקראת החגים ועל-מנת להבטיח עמידה בביקושים ולמנוע עלייה חדה במחירים, ועדת הכספים אישרה אתמול צו מכס המגדיל את מכסת מיץ הענבים לייבוא מאירופה ומארה"ב הפטורה ממכס. זאת על-מנת למנוע מצב שבו לא ניתן יהיה לעמוד בביקושים הגוברים למיץ ענבים לקראת החגים וכן על-מנת למנוע עליית מחירים דווקא בעת הזו.

חברי הוועדה אישרו פה-אחד את הצו. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך על המהלך ואמר ש"ועדת הכספים שמה למטרה לקדם מהלכים שיובילו להפחתת יוקר המחייה, אך תוך דאגה לתעשייה המקומית".

מנהל מינהל תעשיות ויו"ר ועדת המכסות במשרד הכלכלה, יאיר שירן, ציין ש"מזה למעלה משנה המכסות הפטורות ממכס כבר הוגדלו בשל שנת השמיטה וזאת על-מנת לאפשר ליצרנים המקומיים לעמוד בביקושים הרגילים של מיץ ענבים, שמדי שזנה עומדים על כ-10 מיליון בקבוקים. עתה לקראת תקופת החגים, אנחנו מבקשים להכפיל את הכמות הפטורה ממכס עבור התעשייה המקומית. מדובר ביבוא של מיץ ענבים בקונטיינרים. המלך נעשה בתיאום עם משרדי האוצר והחקלאות".

שירן ציין, כי הצו שכאמור מגדיל דרמטית את הכמות הפטורה ממכס "תקף עד לסוף שנת 2016 ולאחר מכן יחזור לרמה המקורית מלפני שנה וחצי, טרם שנת השמיטה". כן ציין את הדחיפות באישור הצו ובחתימת יו"ר ועדת הכספים עליו, על-מנת להבטיח שמיץ הענבים במכסה המוגדלת ייובא עוד בטרם ניכנס לתקופת החגים על-מנת להשפיע על מחירו.
מיץ ענבים משה גפני חגים יבוא ביקוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד