כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המשפיע מברסלב: להחרים את השוק בפושקינה ולא להעסיק נוכריות

עם הגעתם של רבבות חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה, מתעוררות שורה של בעיות צניעות חמורות בשל התנהגות המקומיים • המשפיע הברסלבי הרב שמעון שפירא יוצא במכתב אזהרה חריף עם הסייגים הנדרשים כדי למנוע מכשולות

המשפיע רבי שמעון שפירא. צילום: עזרא טרלבסי
המשפיע רבי שמעון שפירא. צילום: עזרא טרלבסי

רגע לפני הגעת הרבבות לאומן בראש השנה, קורא המשפיע רבי שמעון שפירא מברסלב להחרים את השוק בכיכר פושקינה - עקב כך שעיריית אומן מקימה את השוק המרכזי השנה ואת דוכני המכירות של הגויים לאורך כל רחוב פושקינה.

עד לפני שלש שנים היה השוק פעיל לאורך רחוב פושקינה, ולטענת החסידים יצר מפגע רוחני גדול וסבל אדיר לחסידים המתהלכים לאורך הרחוב.

באתר 'אומן שלום' פורסם כי הדוכנים והרוכשים נעמדו במרכז הרחוב והתמקחו על מחירי המוצרים, במרבית המקרים המוכרות הינן גויות המנהלות את המשא ומתן עם היהודים, מדובר היה במפגע רוחני אדיר שהביא בעבר לתוצאות קשות.

עסקני ברסלב שהתערבו בנושא הביאו למציאת פתרון, כך שהשוק הועבר לרחוב צדדי סמוך לקרית ברסלב באומן. אלא שעתה, בעקבות החזרת השוק לרחוב המרכזי, יוצא הרה"צ המשפיע רבי שמעון שפירא בהודעה נחרצת להחרים את השוק.

רחוב באומן בערב ראש השנה. צילום: יעקב נחומי פלאש 90צילום: רחוב באומן בערב ראש השנה. צילום: יעקב נחומי פלאש 90
רחוב באומן בערב ראש השנה. צילום: יעקב נחומי פלאש 90

במכתבו כותב המשפיע: "לכבוד אנ"ש די בכל אתר ואתר שלומכון ישגא, שלום וברכה! באתי בזה לעורר על ב' פירצות חמורות בקיבוץ הק' בימי ר"ה הק':

א) הנוכריות שמוכרות בשוק החדש שברח' פושקינא, וכן בכיכר פושקינא. ואברכים/בחורים ולילדים מאנ"ש קונים מהם רח"ל, ופשוט שיש להחרים חנויות ודוכנים אלו ולהודיע לרבים שאין לקנות שם בשום פנים ואופן, וכן שלא להעסיק בשום מטבח וכדו' נוכריות, לא לבשל ולא לנקות (למעט זקנות שאין מהווים כ"כ מכשול וגם הם ילכו בצניעות ויזהרו ביחוד) בשביל שלא יסתובבו שם באזור.

ב) להבדיל, הנשים היהודיות שבאות לאומן באמת הוא איסור חמור, וכבר אסרוהו זקני אנ"ש מקדמת דנא, ואין שום היתר לפרוץ הגדר, ולאלו פורצי הגדר יאמר, אל תצאו מפתח ביתכם ואל תסתובבו ברחובות, מפני הכשלת האנשים שהנכם מכשילים והנכם גורמים בזה, שתפילותיכן אינן מתקבלות.

והנני קורא בזה, לכל מי שביכלתו לפעול בענין זה, לעשות כל מה שביכלתו. וכמו"כ להתפלל על זה, והרי כל ביאתנו לציון רביה"ק ומה שהבטיחנו זה על קדושה ותיקון הברית, ואשרי מי שיזכה לקחת חלק בתיקון נורא זה, שכל ענין הקיבוץ תלוי בזה, והשי"ת יערה עלינו רוח טהרה ממרום, ונזכה לתיקוננו השלם בכח רביה"ק שהבטיחנו ע"ז, ונזכה בקרוב לגאולה שלימה בב"א", מסיים המשפיע את קריאתו.
רחוב פושקינה צניעות אומן הרב שמעון שפירא אומן שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד