כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

גפני נגד כחלון: לא יהיה מס לדירה שלישית

יו"ר ועדת הכספים יוצא נגד יוזמתו של שר האוצר להעלאת מיסים על בעלי דירות: "חוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור את ועדת הכספים"

כחלון וגפני. צילום: יצחק הררי, פלאש 90
כחלון וגפני. צילום: יצחק הררי, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא הבוקר (שלישי) בפומבי נגד החלטת שר האוצר משה כחלון, לכלול בחוק ההסדרים ל-2018-2017, הטלת מס על בעלי 3 דירות ויותר.

בדברים שאמר גפני בכנס סוכני הביטוח באילת הוא הבהיר כי "חוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור את ועדת הכספים. העלאת מס הרכישה לא הובילה להוזלה של מחירי הדיור. במקום לטפל בשורש הבעיה - הפסקת ספסור המדינה בקרקעות והגדלת ההיצע - מתעסקים במקומות הלא הנכונים".

"חוק ההסדרים בשנה שעברה בנוגע אליכם היה מיותר מראשיתו ולא תרם במאום לאזרחים", הוסיף גפני לסוכני הביטוח, "הסמכויות של הממונה ואי יכולת ועדת הכספים לפקח עליה הם בכי לדורות. הסוכנים הם חלק מתוך המערכת ואסור שלא יהיו בראשית קבלת ההחלטות".

עוד אמר יו"ר ועדת הכספים כי "אני מבטיח שעל אף שהעבירו את הסמכויות להקמת רשות שוק ההון לח"כ אלי כהן שעומד בראשות ועדת הרפורמות, אני לא אוותר לרגע. שום מהלך של אגף שוק ההון שישפיע על הציבור הישראלי לא יעבור ללא ועדת הכספים. דורית סלינגר הייתה צריכה להיות פה, חבל שהיא לא באה".

"בושה לכנסת אם חוק ההסדרים בנוסח הנוכחי יעבור. 80 חוקים בזמן כל כך קצר, שחלקם אינם נוגעים כליל לתקציב, לא יכולים לעבור", אמר גפני על חוק ההסדרים הנוכחי.

כאמור, כחלון החליט לקדם את הטלת המס על בעלי 3 דירות ויותר, שיביא לידי כך, שבעלי הדירות ישלמו מס של 1,000 שקל בחודש, סך הכל 12 אלף שקל בשנה. ההערכות הן, כי המתווה הנוכחי לא יאושר בכנסת, והאוצר יאלץ לגבש נוסח שיהיה מוסכם על כלל חברי הכנסת ובפרט על יו"ר ועדת הכספים.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), הגיבה לדברי גפני ואמרה כי "מס ריבוי נכסים, שקיבל את תמיכת הממשלה במלואה, הוא מס צודק וחברתי. לא יכול להיות שאדם ישלם מס על העבודה שלו, על הקניות שלו, על רווחים שלו בשוק ההון, אבל על החזקת דירות מרובות לא ישלם מס. הדירות האלו חסרות לזוגות הצעירים שאוספים שקל לשקל לרכוש דירה, ולא מצליחים להתחרות במשקיעים. קשה לי להאמין שח"כ גפני, אדם עם רקורד חברתי לעילא ולעילא, ילך יד ביד עם בעלי האינטרסים ונגד הזוגות הצעירים. המאבק הצפוי סביב העברת המיסוי על ריבוי נכסים יחשוף בפני הציבור מי באמת חברי הכנסת החברתיים, ומי אלה שרק מדברים וברגע האמת נכנעים לחזקים. אין לי ספק שח"כ גפני ירצה להיות בצד החברתיים."
משה גפני משה כחלון מיסוי דירה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד