י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הישג לפרוש: 12 מיליון שקל למניעת נשירה

פרויקט החונכים הייחודי 'חנוך לנער' מתוקצב על ידי משרד החינוך ומלווה על ידי אישי חינוך וראשי הישיבות

הישג לפרוש: 12 מיליון שקל למניעת נשירה

במעמד רבנים, סגן השר מאיר פרוש ובכירי משרד החינוך, הושק פרויקט החונכים 'חנוך לנער' בבני ברק. מדובר בפרויקט ארצי ראשוני, רחב היקף וארוך טווח, לסיוע לימודי ורגשי בקרב תלמידי הישיבות הקטנות בכל רחבי הארץ, אשר זקוקים לחונכים במסגרת הישיבתית.

הפרויקט 'חנוך לנער' צפוי להעסיק מאות חונכים שיתפרסו בכל הישיבות הקטנות, ויעניקו סיוע לאלפי בחורים הזקוקים לו, בהיקף של עד עשרה אחוזים, מתלמידיו של כל מוסד שיבחר להשתתף בפרויקט.

במהלך המשא ומתן הקואליציוני, פנו לסגן שר החינוך מאיר פרוש, חברי מועצת גדולי התורה בבקשה מיוחדת, שיפעל לסייע לבחורים הזקוקים לסיוע לימודי ורגשי בהיכלי הישיבות לצעירים. "מדובר בדור העתיד של עם ישראל שזקוקים לסיוע", אמרו גדולי ישראל בפנייתם והדגישו כי מדובר בהצלת נפשות לכל דבר ועניין.

פרוש נרתם למערכה, ובהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לסיעת הליכוד, נכנס סעיף המתקצב נושא זה. עם כניסתו לתפקיד כסגן שר החינוך, במצוותם של גדולי ישראל החל לקדם את הנושא המשרד. לשם כך הוקמה וועדת היגוי חינוכית רבנית, המורכבת מטובי אנשי החינוך בציבור החרדי - על כל מגזריו וקהילותיו. על פי בקשת הרבנים הועמדו בראש הפרויקט הגאון רבי יהושע פינק רב דביהמ"ד בעלזא בבני ברק, הגאון רבי משה בלוי מראשי 'תושייה' והגאון רבי אשר בן נעים מראשי ישיבת 'ברכת אפרים'. המוכרים כאישי חינוך מובחרים ובמיוחד בתחום רגיש זה.

הרבנים ישבו במשך חודשים רבים עם אנשי משרד החינוך מתוך מטרה לגבש תכנית מתאימה ומיוחדת להיכלי הישיבות. לאחר דיונים נרחבים ומעמיקים הוחלט על תכנית ייחודית, כשכל התכנים והליווי נעשים על ידי צוות מיוחד שנבחר על ידי הרבנים.

בראש הצוות המקצועי הועמד הרב יוסף גרליץ, איש אמונם של גדולי ישראל הפועל בשליחותם, האחראי על המהפך שנעשה בעיר בני ברק בשנים האחרונות בתחום החינוך והרווחה בתלמודי תורה והישיבות, ומי שהקים מספר תכניות חינוכיות המסייעות להתמודדות של בני נוער הזקוקים לסיוע, ומשמש אף כיועץ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

חברי הצוות הם הרכזים הארציים: הרב שלמה ריין מראשי 'לב שומע' ואחראי על כל תחום ההשמה והסיוע לנוער הזקוק לעזרה, הרב אברהם יוסף נוימן ממקימי אחת הישיבות המצליחות ביותר לנוער הזקוק לסיוע והרב ישראל מאיר דרהין, ר"מ בישיבה בבני ברק ומלווה פרויקטים חינוכיים שונים.

לצורך תפעול הפרויקט ותשלום השכר למאות החונכים הקצה משרד החינוך תקציב של 12 מיליון שקלים לשנת הלימודים תשע"ז. כמו"כ נקבע שמנהלי המוסדות וראשי הישיבות הם שיחליטו מי התלמידים הזקוקים לחונך, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי ועדת ההיגוי של הרבנים והצוות המקצועי.

סגן שר החינוך מאיר פרוש סיכם את ההישג הגדול עבור הנוער הזקוק לכך ואמר: "הדאגה לנוער הזקוק לסיוע היא הבעיה המשמעותית ביותר בתחום החינוך בימינו, והגיע הזמן שהנציגות החרדית תתייחס לכך באופן פרטני ותשקיע את כל האנרגיה הדרושה בנושא. בהוראת גדולי ישראל שהטילו עלי את המשימה הכבדה בכניסתי למשרד החינוך, פעלתי רבות כדי לזכות להגיע למקום הזה, ממנו נוכל לסייע ולהציל נפשות רבות". סגן השר הודה גם לשר החינוך נפתלי בנט ולכל המעורבים בפרויקט על חלקם ובפרט לד"ר סער הראל, מנהל לילדים ונוער בסיכון, שנרתם לבקשת מנכ"לית המשרד ונטל עליו לבצע את המשימה המורכבת ולהוציאה מהכוח אל הפועל.
מאיר פרוש נשירה חנוך לנער תקציב משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד