ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

שבת, ישיבות וחינוך: מועצת גדולי התורה התכנסה בירושלים

עשרה חברי מועצת גדולי התורה - גדולי האדמורי"ם, התכנסו בירושלים, לישיבה שעסקה בסדרת נושאים מהותיים • דריכות בקרב חברי הכנסת - מה יכריעו בעניין חילולי השבת ברכבת ישראל • גם יו"ר ועד הישיבות הוזמן • תיעוד בלעדי

האדמו"ר מצאנז מגיע. צילום: משה ויסברג
האדמו"ר מצאנז מגיע. צילום: משה ויסברג

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה הערב (שלישי) בירושלים בבית וועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל. על הפרק נושא חילולי השבת המתמשכים ועצמאות החינוך החרדי.

כפי שנחשף לראשונה בתחילת השבוע ב'בחדרי חרדים' על התכנסות המועצת השבוע, לאחר שהאדמו"רים חזרו לארץ והתאפשרה הישיבה ידונו האדמו"רים בפרשת חילולי השבת ברכבת ישראל, וישמעו מפי הח"כים של 'אגודת ישראל' סקירה מקיפה בנושא.

אל הישיבה, שנקבעה לשעה 18:00, הגיע גם מזכיר הוועדה לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף, שבסופו של דבר לא נכנס לחדר הישיבה, וכן יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קופמן, שעדכן את גדולי ישראל על נושא הגיוס לצה"ל ונושאים שוטפים נוספים.

מזכיר המועצת, הרב מרדכי שטרן, איחר לישיבה בכחצי שעה בעקבות פקקים בכביש תל אביב-ירושלים. האדמו"ר מערלוי שהוכתר לממלא מקום אביו בחודש אדר האחרון, צורף כזכור כחבר מן המניין, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', זאת לאחר שביקר במעונו של האדמו"ר מגור.

בישיבה הנוכחית לא השתתף הרבי מערלוי עקב שהותו בצפת. בישיבה משתתפים האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סאדיגורה סערט ויזניץ ומודזיץ. האדמו"ר מבעלזא והאדמו"ר מביאלא נעדרו מהישיבה.

























מועצת גדולי התורה חילולי שבת רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד