י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הזוי: עם טופס ההרשמה - בקשה לתרומת איברים

לראשונה בהיסטוריה הופץ טופס הרשמה לבחירות לנשיאות ארה"ב גם בשפת היידיש. אלא שהטופס תורגם לא כראוי ואליו התווספה בקשה לתרומת איברים. העסקן ר' יונה קליין: "קונספירציה לפסול אלפי קולות של הציבור החרדי. הטופס תורגם בצורה מטעה". על הבקשה לתרומת איברים: "אנשים תמימים יחשבו שהחתימה שייכת לטופס ההרשמה לבחירות"

(רויטרס)
(רויטרס)

סערה בקהילה החרדית בארה"ב: לטופס הרישום לבחירות לנשיאות ארה"ב, אשר לראשונה בהיסטוריה תורגם לשפת היידיש, התווסף טופס "אישור לתרומת איברים" שתורגם אף הוא לשפת היידיש. בטופס נאמר כי "החתום מטה תורם את איבריו לאחר מותו".

מסתבר שתרגום טופס ההרשמה לבחירות, אשר כאמור לראשונה תורגם גם לשפת היידיש, הינו יוזמת חבר בית המחוקקים דב הייקינד ועוזרו דוד שוורץ, חסיד סאטמר. בהודעה שפרסם הייקינד נאמר בין היתר כי "אלפי בעלי זכות בחירה אינם מבינים היטב אנגלית" וכי הוא מברך על היוזמה של ועדת הבחירות לתרגם את הטופס ליידיש.

העסקן החרדי ר' יונה קליין, שהתראיין בכלי התקשורת בארה"ב, אומר שהטופס הוא מעליב וכואב. "אני כבר לא יודע מה להגיד, אולי אפילו זו קונספירציה כדי לפסול אלפי קולות של הציבור החרדי" הוא אומר.

לדבריו, "מי שלא מילא את הטופס כראוי לא יוכל לבחור. הטופס תורגם בצורה חובבנית ומטעה, דבר שגורם לאנשים למלא טעויות בטופס. מילוי כוזב של טופס כרוך גם בקנס כספי וגם בפסילת הזכות להשתתף בבחירות".








בנוגע לבקשה לתרומת איברים, דבר שאסור על פי ההלכה, אומר קליין: "לטופס התווסף גם טופס חתימה על תרומת איברים, כאשר בסופו צריך לחתום ואנשים תמימים יכולים לחשוב שהחתימה בסוף הטופס שייכת לטופס ההרשמה לבחירות, ובפועל כל מי שחותם בטעות על הטופס, מצהיר שהוא תורם את איבריו אחרי מותו".

"אנחנו יודעים שכאשר ה-FBI חוקר מישהו מאנ"ש שאינו דובר אנגלית טובה, הוא מביא מתורגמן, גם הוא מאנ"ש, כי כל מילה שנאמרת חשובה" הוסיף קליין. "ועדת הבחירות אפילו לא טרחה לתרגם את הטופס כראוי. גם אם הם היו עושים את התרגום מאנגלית ליידיש באמצעות "גוגל טרנסלייט" זה כבר היה יוצא יותר טוב. זה עלבון לציבור שלנו".
המירוץ לבית הלבן בחירות בארהב טופס הרשמה יידיש דב הייקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד