י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נהרי בנאום חייו: "אנחנו צריכים לדאוג לנפגעות או למבוכה של הקהילה?"

בפעם הראשונה בהיסטוריה מתייצב נציג חרדי בכיר, סגן השר משולם נהרי, בכנס 'מן המיצר' למוגנות בציבור החרדי, שם על השולחן את הכל וזעק את הזעקה: "כשמטייחים מזמינים את הקרבן הבא. יש תוקפים בבית ובחוץ, אסור לשתוק" • צפו

סגן השר משולם נהרי בכנס המוגנות של "מן המיצר" (חיים טוויטו)
סגן השר משולם נהרי בכנס המוגנות של "מן המיצר" (חיים טוויטו)

 

על רקע גל התקיפות במגזר החרדי וקמפיין "בחדרי חרדים" בשנה האחרונה להעלאת המודעות בנושא, בפעם הראשונה בהיסטוריה התייצב נציג חרדי בכיר, סגן השר משולם נהרי מש"ס, בפני מאות נשים וזעק את זעקת נפגעי התקיפות.

נהרי, בנאום חייו, דיבר בכנס "מן המיצר" למוגנות בציבור החרדי, שנערך בשבוע שעבר לציבור הנשים הרחב, בנוכחות הרב הראשי דוד לאו והועבר בשידור חי ב"בחדרי חרדים". "דווקא בחודש אלול בחרתם לעלות למודעות את הנושא הכאוב ביותר היום, זה לא דבר שחדש בשבילי.

"שנים רבות שאני עוסק בנוער נושר, הפעם באתי להרצות בפניכם לא בכובע של סגן שר הפנים, אלא בכובע של מחנך, כמישהו שחי ורואה מכיר וכואב את הדברים הללו" אמר נהרי בנאומו.

"כשהייתי במשרד הרווחה לפני כחצי שנה, הצלחנו לקדם הרבה נושאים - נוער נושר, נערות במצוקה ועוד, אבל בנושא של תקיפות לא פעלנו, אולי קצת, לא נגענו בנושא תקיפות. לא מפני שלא רצינו, כאב לנו, כבר כשהייתי שר ישבנו על זה, אבל תמיד חסמו אותנו, תמיד חסמו אותנו, ואמרו: 'אל תדברו על זה אלא שבו בשקט'".

(צילום: אלי רוזנטל C-LIVE)


נהרי הוסיף, "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם אנחנו צריכים לדאוג לנפגעות או למבוכה של הקהילה. מה יותר חשוב? אנחנו שוכחים שאנו עוסקים בנשמות, בנפשות. שוכחים שאנשים נושאים את כאבם לאורך שנים עד יום מותם, שוכחים שמשפחות נהרסות לחלוטין, אין להן את השמחה והתקווה. יש כאלה שהן מתות מהלכות.כל שמחת החיים נעלמת. אבל עכשיו יש שמחה ועצב בדבר: מפני שהדבר עלה לסדר היום".

נהרי התייחס לקמפיין "בחדרי" בשנה האחרונה ואמר כי "מגיע גם לתקשורת ישר כוח, שהעלתה את הנושא לסדר היום ויותר לא מטאטאים אין מקום מתחת לשטיח. הכל כבר מלא. יום יום אנו נתקלים, ואף פעם לא היה דבר כזה, והרבה ניצולים.

"כשאנו באים להגן להסתיר ולא להעלות את הנושא. מה שאנחנו עושים זה מזמינים את הקרבן הבא, ואת זה אסור לעשות. לא צריך לדבר הרבה, צריך לעשות".

"כשאנו נמצאים בידי בעלי מקצוע שאכפת להם, זה אחרת. ישבתי עם משרד האוצר בעניין תקציב 2017, לתקצב את התכנית למניעת תקיפות, שתהיה בליווי ובהדרכת רבנים, ואנו נלך עד הסוף ולא נוותר. לא ניתן לאף תוקף להסתובב חופשי, אין מקומם של אנשים כאלה בחברה".

נהרי אף התייחס באומץ למקרי תקיפה בתוך המשפחה ואמר: "היום יש תוקפים גם בבית וגם בחוץ, וזה אסור שיהיה. צריך להציף את הנושא. אם לא נעלה את המודעות מי יודע לאן נגיע".

"משרד הרווחה לקח על עצמו לטפל בנושא", לדבריו, "נפגשתי עם אנשי התקציב במשרד האוצר, בכוונה בזמן הפגרה מאחר וזה זמן רגוע שיש עם מי לדבר ושיהיה מי שיקשיב לדברים. קיבלנו תקציב נכבד ממשרד האוצר למיגור תופעת התקיפות, וכעת אנו יוצאים לדרך. אם תצטרכו עוד תקציב, נביא עוד. ביקשתי מצוות לשכתי לעזור לכל מי שפונה בנושאים האלו, זו ספינת הדגל שלנו ואנו נוביל אותה".

נהרי הוסיף, "עו"ד רבקה שוורץ נפגשה איתי כשכיהנתי ברווחה והציגה בפני את התוכניות. עיינתי בתוכניות לעומק ושמחתי מאוד, אבל תהיתי רבות האם לרבקה יהיה כזה אומץ, אני יודע כמה שזה קשה. אבל הנה במפגש הזה, הגענו לאן שהגענו. החלום שחלמנו תקופה ארוכה יוגשם לבסוף".

לסיום אמר נהרי: "משרד הרווחה לקח על עצמו לפעול למיגור התקיפות בכל האמצעים שיש" והודה לעוסקים במלאכה - עו"ד רבקה שורץ, בניהו יום טוב מהרשות העירונית למלחמה באלימות, יקותיאל משי, ציפי נחשון ומירב דגניה.

"המעלית ממשרד הרווחה יורדת עד ללשכה שלי ואני יושב איתם לילות כימים. אני אומר לכם יש תקווה, אנחנו נעשה, ונעמוד לעזרתכם. אנחנו החיילים שלכם".

 

(צילום: חיים טוויטו)
















משולם נהרי תקיפות מן המיצר כנס מוגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד