י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו במכתב מנדלבליט: לא אתערב במתווה הכותל

מתווה הכותל - מנדלבליט הבהיר כי אין בכוונתו להתערב והחליט בנושא, בטענה כי מדובר ב"סוגיה בעלת מאפיינים פוליטיים"

עניין פוליטי? הפגנת חרדים בכותל, צילום: פלאש90
עניין פוליטי? הפגנת חרדים בכותל, צילום: פלאש90

פרשת מתווה הכותל שוב עולה לכותרות, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי אין בכוונתו להתערב והחליט בנושא, בטענה כי מדובר ב"סוגיה בעלת מאפיינים פוליטיים".

מנדלבליט הבהיר את הדברים במענה לשאילתה ששיגרה לו ולראש הממשלה בנימין נתניהו – ח"כ תמר זנדברג מ'מרצ', לאחר הדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבג"ץ בעתירה שעסקה בין היתר בשאלה, מדוע המתווה שאושר בממשלה בחודש ינואר – טרם מתבצע בפועל.

"במענה לפנייתך שבסמך אתכבד להשיבך כי הסוגיה המועלית במכתבך, דהיינו, יישום החלטת הממשלה בנושא שבנדון, מצויה באחריותה של ממשלת ישראל, כפי שעולה ממכתבך עצמו, מדובר בסוגיה בעלת מאפיינים פוליטיים מובהקים, שאיננה דורשת הכרעה מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה", כתב מנדלבליט לזנדברג.

בשאילתה ששיגרה זנדברג ליועץ המשפטי נכתב כי "בתחילת השנה אישרה הממשלה הסדר ברחבת הכותל המערבי הקובע שהרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל יקבלו רחבה משלהם, בעוד ברחבה הראשית תישמר ההפרדה ותיאסר תפילה מעורבת ותפילתן של נשות הכותל. המתווה אושר על ידי החרדים ורב הכותל היה מעורב בצוות הפשרה שהובל על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, אך מתווה זה אינו מיושם".

"חמורה מכך הידיעה כי הממשלה לא ביצעה אף צעד לקידום תהליך היישום של המתווה עד כה, וכל זה כשהנושא הינו בדיון הציבורי הרחב מדי יום עבור רבים מאזרחי המדינה", הוסיפה, "נראה כי ההחלטה שלא לעמוד מאחורי המתווה היא כל הזעקה שהקימו הסיעות החרדיות בכנסת אשר חזרו בהם מהמתווה עליו הסכימו בעצמם. כלומר, ניתן לחשוב כי אינטרסים פוליטים צרים, הם אלו שמונעים מהמתווה לצאת אל הפועל", האשימה זנדברג את המפלגות החרדיות.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' נציגי המפלגות החרדיות בממשלה, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי התנגדו למתווה הנוכחי בממשלה, אך לא מנעו אותו. הסיבה לכך הייתה שעדיף לקבל את "הרע במיעוטו" מאשר את התערבות בג"צ.

כאמור, בשבוע שעבר דן בג"ץ בנושא ונשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, אמרה בדיון כי "אני תחת הרושם כי במקרה זה מצפים מאיתנו להוציא את הערמונים מהאש. זה למעשה תפקידה של הממשלה. זה דבר שצריך לעלות לדרג המתאים כי מדובר בכותל המערבי. דברים לא זזים", אמרה נאור.



מנדלבליט מתווה הכותל הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד