ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ליאור אלמליח באלבום פיוטים: "הריני שר" • האזינו

הפייטן והזמר ליאור אלמליח, בשיתוף פעולה עם המפיק המוזיקלי קובי אוז, מציג אלבום חדש "הריני שר", הכולל פיוטים מוכרים משירי עדות המזרח בעיבודים מיוחדים • האזינו לשיר הנושא "הריני שר"

ליאור אלמליח באלבום פיוטים: "הריני שר" • האזינו

הזמר והפייטן ליאור אלמליח משיק היום את אלבומו "הריני שר", הכולל פיוטים עתיקים בעיבודים עכשוויים. עד כה הופצו שלושה סינגלים מתוך האלבום: "אליך אקרא יה", "אזמר בשבחין" ו"נגילה הללוי-ה".



אלמליח מעיד כי "עד היום דאגתי לשמר את המקצב האותנטי והמסורתי כמו שהוא, גם מבחינת הנגנים וההרכבים. החיבור הראשוני בין קובי אוז לביני נעשה כבר לפני 14 שנים, במסגרת פסטיבל ישראל שנערך בירושלים. הרעיון שלי היה לקחת את הפיוטים המוכרים לכולם מבית אבא ולהוציא אותם עם עיבודים שונים. עבור המשימה הזאת חיפשתי מפיק מוזיקלי עם ראש שונה, פניתי לקובי אוז, הצגתי לו את החומרים וכעבור שבועיים הוא חזר אליי עם רעיונות מבריקים וחדשניים".

"לאלבום הזה נבחרו כ- 11 שירים - פיוטים. מקורות השירים הם מצפון אפריקה. הטוויסט המיוחד וכלי הנגינה השונים לוקחים אותם למקום אחר לגמרי. כלי הנגינה של הפיוטים האלה במקור הם הכלים המסורתיים כמו: עוד, כינור ודרבוקות, ואילו באלבום הזה שולבו בס, תופים, גיטרות חשמליות וכלי נשיפה כמו- סקסופון, חצוצרה ועוד, שהוסיפו לפיוטים נופך אחר".

"קהל היעד באופן טבעי הוא אנשים מעדות המזרח, אבל בשנים האחרונות יש רנסאנס גדול בעולם הפיוט אם זה בעקבות יוצרים ישראלים שמתעסקים בפיוט וזמרים מכל הז'אנרים. היום המילה "פיוט" לא מבהילה אנשים, ויש תהליך של חזרה לשורשים וחיפוש אחר החזרה למקורות. המטרה של האלבום היא להנגיש את "שירת הבקשות" והפיוטים בני אלפי השנים לדור הצעיר של היום ששומע ונחשף לסוגי מוזיקה שונים מכל העולם אבל לא מודע לסגנון עתיק היומין ששייך לנו. אני רוצה שלפיוטים האלו יתחברו אנשים מכל רחבי הסקאלה", מסיים אלמליח.
ליאור אלמליח הריני שר אלבום פיוטים מוזיקה אנדלוסית סינגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד