י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אובמה, ביבי, קלמנוביץ ומי מנסה לגרוף קופון

על רקע פגישת נתניהו-אובמה, ובכדי למנוע מראש מתיחות יתר, דחתה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים את כל דיוניה, זאת כדי לא לאפשר מתן היתרי בנייה בשכונות מעבר לקו הירוק • ומי בדיוק מנסה לגרוף הון פוליטי מההחלטה?

בנימין נתניהו וברק אובמה (קובי גדעון, לע"מ)
בנימין נתניהו וברק אובמה (קובי גדעון, לע"מ)

היום (רביעי) ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, זאת לאחר שאמש, נאם אובמה בפעם האחרונה בפני באי עצרת הכללית באו"ם ותקף את ההתנחלויות.

"כמובן שישראלים ופלסטינים יהיו במצב טוב יותר אם הפלסטינים ידחו את ההסתה ויכירו בלגיטימיות של ישראל, ואם ישראל תכיר בעובדה כי אינה יכולה להחזיק בהתנחלויות ולכבוש אדמות של פלסטינים לעד", אמר הנשיא.

ראש הממשלה נתניהו כבר הבהיר כי הנושא המרכזי בפגישה יהיה על "אודה לו על הסיוע הביטחוני הגדול והחשוב למדינת ישראל לעשור הקרוב", אולם יהיה קשה להתעלם מחילוקי הדעות הרבים הקיימים בין נתניהו ואובמה ובין ישראל לארה"ב, בעיקר סביב הבנייה בהתנחלויות.

בכדי למנוע מראש מתיחות יתר, דחתה הועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, הבוקר, את כל דיוניה, זאת כדי לא לאפשר מתן היתרי בנייה בשכונות מעבר לקו הירוק.

על פי הפרסומים השונים, עיריית ירושלים לא מעוניינת לאפשר היתרי בנייה רק בחלקים מסויימים של העיר ובשל כך, בשל פגישת נתניהו ואובמה – הוקפאו כל האישורים בכל חלקי העיר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "בוועדה המקומית של עיריית ירושלים אין ולא תהיה כל הקפאת בניה. לעיתים ישנם עיקובים שאינם מהותיים במספר שבועות באישורי תוכניות מסיבות טכניות בלבד".

מנגד, דב קלמנוביץ, משנה רה"ע הגיב כי "עיריית ירושלים מוותרת בפועל על ריבונותה בירושלים", לדבריו, "אם כל פעם שנתניהו נפגש עם גורם אמריקאי או אירופי יורדו מסדר יומה של וועדת תכנון ובנייה, אז אולי כדאי שמשרד החוץ האמריקאי יקים וועדת תכנון משלו בענייני ירושלים, כי הם הריבונים בעיר ולא אנחנו, נציגי הציבור הירושלמי".

דבריו של קלמנוביץ הותקפו על ידי יעל פרידסון, הכתבת מוניציפלית של 'ידיעות אחרונות' שהגיבה על הדברים: "חבר הועדה לתכנון ובניה, שכמעט ולא מגיע לשום ישיבה, כולל הצבעות גורליות מול החרדים, מנסה לגרוף קופון פוליטי. ירושלים צריכה מעשים, לא דיבורים", כתבה.
בנימין נתניהו ברק אובמה דב קלמנוביץ יעל פרידסון בניה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד