כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ח"כ תמר זנדברג: "דרעי מפלה את אלו שלא נוסעים לאומן"

לאחר ששר הפנים אריה דרעי הודיע כי בכוונתו להעניק סיוע למבקשי שירות משרד הפנים אשר ישהו באומן, ח"כ תמר זנדברג מ'מרצ' שיגרה מכתב ליועמ"ש בו היא טוענת כי "מדובר בהחלטה לא שוויונית ואף פוגענית כלפי ישראלים שאינם עולים לאומן במהלך החג" • פרסום ראשון

שר הפנים אריה דרעי (פלאש 90)
שר הפנים אריה דרעי (פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר ששר הפנים אריה דרעי הודיע כי בכוונתו להעניק סיוע למבקשי שירות משרד הפנים אשר ישהו באומן במהלך ראש השנה, ח"כ תמר זנדברג מ'מרצ' – שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, שבו היא טוענת כי "מדובר בהחלטה לא שוויונית ואף פוגענית כלפי ישראלים שאינם עולים לאומן במהלך החג".

במכתב, שהגיע לידי "בחדרי חרדים", כותבת זנדברג כי "לפי הודעה שיצאה מלשכת השר, בכוונת המשרד להעניק סיוע מיוחד למבקשי שירות משרד הפנים אשר ישהו באומן במהלך החג. לשם כך הגדיל השר לעשות ולשלוח את יועצו לישיבת הכנה מיוחדת באוקראינה".

"במסגרת הסיוע", ממשיכה זדברג במכתבה למנדלבליט, "סיכם שר הפנים עם בכירי משרד החוץ כי שגרירות ישראל בקייב תהיה פתוחה מצאת החג כ-24 שעות ביממה על מנת להעניק שירות חידוש דרכונים. מאבדי הדרכונים יוכלו להגיע לחדר המצב של משרד החוץ באומן לרישום ומשם תועבר רשימה לשגרירות בקייב. בנוסף, השר סיכם כי משרד החוץ יעמיד לרשות המבקרים באומן שאטלים מיוחדים ללא תשלום מאומן לשגרירות, לצורך חידוש הדרכונים. כמו כן, פורסם כי השר הדרעי הורה על תגבור המוקד הטלפוני של רשות האוכלוסין על מנת לתת שירות עבור שאלות ליוצאים לאומן".

עוד כתבה: "כפי שאתה בוודאי יודע, תקופת החגים היא הזדמנות לישראלים רבים לצאת לחופשות בחוץ לארץ, לבקר משפחה מחוץ לישראל וגם לבקר במקומות הקדושים ליהדות בעולם. אולם אין זה סביר שבמקום אחד יקבלו מטיילים ישראלים שירות מיוחד ונגיש כל-כך על חשבון המדינה, ואילו בשאר המקומות ישראלים יצטרכו להיתקל באותם קשיים ביורוקרטים ומצוקה. גם אם במהלך החג צפויה יציאה רבה של ישראלים לאומן אין זה אומר שאין ריכוז ישראלים גבוה גם בארצות אחרות. זאת בפרט לאור תרבות המטיילים הישראלים הצעירים במזרח ובדרום אמריקה, אשר לעתים זקוקים לסיוע של משרד החוץ והפנים יותר היות והם שוהים זמן רב בחו"ל".

לטענתה: "מדובר בהחלטה לא שוויונית ואף פוגענית כלפי ישראלים שאינם עולים לאומן במהלך החג. לא ייתכן שרק ישראלים באומן יקבלו שירות של 24 שעות ביממה מצד שגרירות ואף הסעות חינם לשגרירות ובשאר המקומות בעולם ישראלים יצטרכו להתמודד עם קשיים בעת איבוד דרכונם. זאת בפרט שבתקופת החגים משפחות רבות נוסעות לבקר ולטייל מחוץ לישראל עם ילדים קטנים, אשר להן איבוד דרכון יכול להיות קשה הרבה יותר מליחיד אשר נסע לאומן במהלך החג".

"על כן, אני רואה לנכון לפנות אלייך על מנת לקבל את התייחסותך להחלטת השר. בנוסף, אבקש ממך להנחות את השרים להעניק שירות לאזרחי ישראל לפי קריטריונים סבירים ושוויוניים", סיימה.

לשכת שר הפנים דרעי הגיבה לדברים כי "משרד הפנים נערך כל העת למתן שירות לכלל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום. ההיערכות המיוחדת הנדרשת לטיסות בראש השנה לעיר אומן שבאוקראינה נחוצה ונכונה בנסיבות העניין משום שמספר הנוסעים בשנים האחרונות עמד על כ-30 אלף ישראלים, בזמן ידוע מראש ובזמן קצר של כ-48 שעות".

עוד נאמר בתגובה שהיגעה ל"בחדרי חרדים כי "נסיעת עשרות אלפי ישראלים בפרק זמן קצר דורש היערכות מבעוד מועד לצמצום בירוקרטיה ומתן שירות מיטבי לנוסעים. במידה ואירועים בסדר גודל דומה יתקיימו בעתיד, יבחן השר דרעי את הדרכים לפעול לצמצום בירוקרטיה ולייעול מתן השירות".
אריה דרעי תמר זנדברג אומן משרד הפנים היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד