י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אלרגיה למסגרת המשקפים גרמה לפצעים על הפנים

אם יצא לכם לראות את הילד שלכם צופה במחשב קרוב מדי, טועה פעמים רבות מדי כשהוא מעתיק את הכתוב על הלוח בבית הספר או מתעייף מהר מאוד בעת הכנת שיעורי הבית – זה הזמן לעשות לו בדיקת ראיה • אבל איך תדעו שאתם הולכים לאופטמטריסט מורשה? קבלו את זה / אבי איתן

אלרגיה למסגרת המשקפים גרמה לפצעים על הפנים

אחד החושים החשובים ביותר שיש לאדם הוא חוש הראיה. בזכותו אנחנו מצליחים להתמצא במרחב, לקבל ביטחון במקומנו ובעצמנו והכל תוך כדי הנאה ממראות חדשים, יפים, מלהיבים או מסעירי נפש. קשיים בראיה עלולים להוביל ילדים קטנים לחוסר ריכוז ולקשיים בלימודים, ולאבחון מוטעה כסובלים מהפרעת קשב. לכן, חשוב מאוד להבחין בתסמינים של קוצר ראות אצל ילדים, ולאבחן במהירות מקסימלית את הבעיה על מנת שניתן יהיה לטפל בה.

אם יצא לכם לראות את הילד שלכם צופה במחשב קרוב מדי, טועה פעמים רבות מדי כשהוא מעתיק את הכתוב על הלוח בבית הספר או מתעייף מהר מאוד בעת הכנת שיעורי הבית – זה הזמן לעשות לו בדיקת ראיה. ניתן למצוא ברשת האינטרנט סוגים שונים של בדיקות ראיה ביתיות שאפשר לעשות. אבל חשוב לזכור שהן לא מחליפות בדיקה מקצועית שנעשית אצל אופטמטריסט מורשה.

לימודי האופטמטריה נמשכים ארבע שנים ובמהלכן לומדים על גוף האדם, על מבנה העין האנושית, על מחלות עיניים ולימודי פיזיקה שקשורים לחוקי האופטיקה. בסיומן של ארבע השנים הללו מקבלים הסטודנטים הסמכה שמאשרת את סיום לימודי המקצוע.

מתנה קטנה במרחק הקלקה

גיא טלמור, הבעלים של אופטיקה טלמור מסב את תשומת לבנו לכך שלא כל בתי העסק הפועלים בתחום המשקפיים מופעלים בידי אופטמטריסט מורשה. גם משרד הבריאות מודע לצורך של הלקוחות לוודא שהם עורכים את בדיקת העיניים שלהם ורוכשים משקפיים מאופטמטריסט מורשה. לכן, הוא השיק מערכת לבדיקה שמית שמאפשרת לראות האם האדם שאתה עומד לקנות ממנו משקפיים הוא אופטמטריסט מורשה. המערכת מאפשרת לבחור את העיר שבה מדובר ולרשום את שמו של האדם שאתם מעוניינים לבדוק. לבדיקה לחצו כאן להתאים את המסגרת ולוודא שהיא מכוונת

טלמור מציין שכאשר בוחרים משקפיים צריך להקפיד על כמה דברים נוספים, שלא תמיד נותנים עליהם את הדעת באופן מספק. "צריך להתאים את המסגרת מבחינת המידה שלה - שלא תהיה רחבה מדי, שלא תהיה קטנה מדי".

איך מזהים מסגרת שלא מתאימה במבט חטוף?

"אם המוטות לחוצים על צדי הראש, אם יש רווח גדול מדי בין מוטות המשקפיים לפנים. גם במקרה שבו המסגרת מתאימה, היא עלולה להיות עקומה וצריך לוודא שהיא מכוונת וישרה". לדבריו, צריך לוודא גם שהמסגרת מתאימה לצרכים האופטיים של הלקוח. "יש כל מיני סוגים של משקפיים עם יותר ממוקד אחד. אם יש יותר ממוקד אחד, צריך גודל מינימלי של עדשה שיספיק לשני המוקדים".

אם כבר עסקנו בילדים הסובלים מקוצר ראיה, חשוב לזכור שלתינוקות ולילדים קטנים יש מסגרות מחומרים גמישים מאוד. לדברי טלמור, בחלק מהחברות אפשר לקבל אחריות על שבר במסגרות המשקפיים של הילדים.


דרשו אחריות מן האופטמטריסט מוכר המשקפיים


אחד הדברים המעצבנים ביותר שעלולים לקרות למי שקונה משקפיים הוא שזמן קצר לאחר הרכישה נשברת לו המסגרת של המשקפיים והוא נאלץ לקנות מסגרת חדשה.

"צריך לראות שיש שירות ואחריות על המסגרת ולדרוש שהחנות תתחייב לחלקי חילוף לשנה הראשונה", מסביר טלמור. "האופטמטריסט הוא זה שבדרך כלל נותן את השירות, והוא זה שגם יידע לומר האם יש למסגרת שבה אתה מעוניין חלקי חילוף זמינים", אמר והעיר כי לעתים קורה שלמרות שבמועד קניית המשקפיים יש חלקי חילוף זמינים אצל הספקים, הם נגמרים לאחר תקופה מסוימת.

"מה שאנחנו עושים במקרה שבו חסר חלק חילוף של מוט בתקופת האחריות הוא החלפת מסגרת במחיר של החלפת מוט. אני חושב שאדם שקונה משקפיים מצפה שאם נשבר לו מוט של המשקפיים אחרי עשרה חודשים, הוא לא יצטרך לקנות משקפיים חדשים".

'ניקל פרי' נגד אלרגיה

לא רבים יודעים, אבל יש אנשים שגופם פיתח נטיה לאלרגיה שעלולה להתפרץ כשהם מרכיבים משקפיים עם מסגרות מסוימות, המכילות מתכות. "לקוח שיש לו אלרגיה לחומרים מסוימים צריך לראות שהמסגרת לא מיוצרת מהחומרים האלה. זה יוצר לו פצעים על הפנים והוא צריך מסגרת פלסטיק או מסגרת טיטניום או מסגרות 'ניקל פרי', שאין בהן ניקל", הסביר טלמור.

יש מחיר סטנדרטי למשקפיים?

"אפשר למצוא משקפיים זולים מאוד גם ב-50 שקל, אבל הסטנדרט של המשקפיים הטובים הוא מ-250 שקל ומעלה".

איך אני יכול לדעת שלא סתם לוקחים ממני כסף על מסגרת ממותגת ואיך אפשר לדעת אם מסגרת היא בסדר למרות שהיא לא ממותגת?

"אני לא יודע אם אתה יכול לדעת. צריך לקנות במקום אמין שאתה סומך עליו".

.

לפרטים נוספים>>







משקפיים אופטיקה טלמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד