כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בשורה לאלעד: התעשרה במאה מיליון שקל לשנה

פרסום ראשון: אושרה הקמת אזור תעשיה ותעסוקה באלעד • לפי האומדן, הארנונה העסקית תזרים לעירייה מאה מיליון שקל בשנה

עיריית אלעד
עיריית אלעד צילום: פלאש 90

בשורה לאלעד: ועדת הגבולות וחלוקת ההכנסות שהוקמה עבור העיר אלעד, אישרה סופית את ההמלצות שמשמעותן היא תוספת של מיליוני שקלים מארנונה עסקית בשנה, וכן הקמת אזור תעשיה ותעסוקה. ההמלצות הועברו לחתימתו ואישורו הסופי של שר הפנים אריה דרעי, שהודיע לראש העיר כי בכוונתו לחתום על ההמלצות בימים הקרובים.

ראש העיר ישראל פרוש, שבמשך השנתיים האחרונות לא נח בנושא, אומר כי "התוצאה של המהלך שהצלחנו להוביל היא עצמאות כלכלית של העיר, והצבת העיר כפנינת הנדל"ן החרדית דתית של מרכז הארץ".

המלצות ועדת הגבולות וההכנסות שהוקמה לבחינת מצב השטחים בין מועצה אזורית דרום השרון והעיר אלעד, הועברו לאישורו הסופי של שר הפנים. בשיחת ועידה שהתקיימה עם ראש העיר וסגנו צוריאל קריספל, בישר שר הפנים כי בכוונתו לחתום על אישור ההמלצות בימים הקרובים.

לדברי ראש העיר, "מדובר בבשורה משמעותית לעיר אלעד, ובשלב חשוב מאוד בייצובה הכלכלי של העיר. אני מודה לשר הפנים ולמנכ"לית המשרד, ולחברי הוועדה על העבודה המסורה למען תושבי העיר אלעד. מאז נבחרתי לתפקידי, אנחנו פועלים לאיזון כלכלי של העיר, והצעד שנעשה עתה הוא שלב חשוב מאוד בדרך להשגת עצמאות כלכלית ויציבות לעיר אלעד".

ראש העיר הודה לדרעי על ההחלטה ההיסטורית שהתקבלה והביע תקווה כי השר יסייע לעיר להקמת עוגנים כלכליים ולייצובה הכלכלי. ראש העיר אף שוחח עם שר הפנים לשעבר, מר גדעון סער, והודה לו על הקמת הוועדה ועל התמיכה שהעניק לעיר בעת שכיהן בתפקידו.

הוועדה כזכור החליטה לקבל את הסכם חלוקת ההכנסות והשטחים שהושגה בין אלעד למוא"ז דרום השרון, וקיבלה את ההסכם כהמלצות הוועדה.

על פי ההמלצות, אלעד תהנה מעתה מחלק מההכנסות האזוריות, כאשר עם הזמן הסכומים יגדלו. במקביל, תוקם מנהלת משותפת לשיווק והקמת פארק תעשיה ומסחר ב"משולש" שבין כביש 6 לאלעד.
שטח נוסף, שהעירייה תקבל ממנו 60 אחוזים מהכנסות הארנונה, הוא בסמוך למשולש, שם תוקם בקרוב תחנת רכבת מרכזית, "תחנת אלעד", שתשמש את המסלול המזרחי של הרכבת. לצד התחנה יוקם אזור מסחר ותעסוקה בשטח של מאות דונמים, כשכאמור, הכנסות הארנונה ייכנסו בחלקן הגדול לעיר אלעד.





בנוסף ובאופן מיידי, העירייה תתחיל, לקבל תשלומי ארנונה מהמחצבה הפעילה ליד העיר, בגובה מיליוני שקלים. במקביל, ובאופן מידי, על פי ההסכם שגובש, תוקם מנהלת משותפת בראשות ראש מועצת דרום השרון וראש העיר אלעד, בה יהיה חברים גם אנשי מקצוע שיפעלו לתכנון, הקמה ושיווק של אזור המסחר והתעשיה במשולש שבין אלעד וכביש 6.

על פי הערכות אנשי מקצוע שניתנו לצדדים, מדובר בפוטנציאל הכנסות עתידי של כ-100 מיליון ש"ח בשנה, שיחולקו בין אלעד למוא"ז דרום השרון.

ועדת הגבולות הוקמה כזכור על ידי שר הפנים הקודם, גדעון סער, לאחר שביקר באלעד ועמד על חוסר הצדק בחלוקת ההכנסות בין שכנותיה של אלעד לעיר הצעירה שסובלת ממחסור בהכנסות.
אלעד הרחבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד